کاهش 1500 تومانی قیمت دلار در یک هفته

کاهش 1500 تومانی قیمت دلار در یک هفته


قیمت دلار از هفته گذشته بیش از ۱۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. سیگنال‌های مثبت از مذاکرات و برخی از فعالیت‌های فعالان بازار موجب کاهش قیمت دلار شد. دور جدیدی از مذاکرات که از هفته گذشته آغاز شد یکی از دلایلی بود که فعالیت و خرید و فروش در بازار دلار را کاهش داد. طی روزهای گذشته تیم مذاکره‌کننده ایران برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد وارد هتل کوبورگ وین شد. کارشناسان معتقدند جلسات روسای هیات‌های مذاکره‌کننده و کارشناسان در روزهای اخیر شتاب تندی گرفته است و روند گفت‌وگوها رو به جلو اما محتاطانه و گام به گام پیش می‌رود.
احتمال آزادسازی منابع دلاری بلوکه شده ایران توسط کشورهای کره و عراق در کنار سخنان رئیس کل بانک مرکزی در راستای سیاست‌های تقویتی بازار برای ماه‌های آتی، همگی خبر از افزایش میزان عرضه دلار در بازار ارز ایران می‌دهد و به‌نظر کارشناسان این خود می‌تواند دلیل مهمی برای کاهش قیمت دلار در هفته‌های اخیر باشد.
 به گزارش خبرگزاری‌ها، بسیاری از معامله‌گران نه خریدار دلارند و نه فروشنده آن. آنها فعلا در حال رصد بازار و اخبار دقیق مذاکرات هستند تا سیگنال‌های مثبت و منفی که از وین مخابره می‌شود مورد بررسی قرار دهند. از سوی دیگر مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز دلیلی بر کاهش تقاضا و در‌نهایت کاهش ارز بوده است.
نرخ دلار صرافی ملی در آخرین ساعات معاملات 26 هزار و 832 تومان و یورو 31 هزار و 186 تومان رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.