چه خبر؟

چه خبر؟

«عاشورا» به روایت تصویر
با اتمام تصویربرداری سریال «عاشورا»، نسخه سینمایی این سریال با عنوان «موقعیت مهدی» در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلم سینمایی موقعیت مهدی از دل مینی‌سریال عاشورا، تدوین شده‌است.
در این سریال هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی و نگارش فیلمنامه در نقش شهید مهدی باکری هم بازی کرده‌است.
سریال عاشورا (ل۳۱) که به زندگی برادران باکری می‌پردازد، به کارگردانی ‌هادی‌حجازی‌فر در تهران و شهرک دفاع مقدس تصویربرداری شد.
همچنین پیش از این در لوکیشنی حوالی اتوبان تهران ـــ قم، جزیره مجنون بازسازی و سکانس‌های مربوط به این بخش ضبط شد.
عوامل سریال عاشورا(ل۳۱) پس از لوکیشن دفاع مقدس راهی جنوب کشور شدند تا با ضبط سکانس‌های مربوط به شهادت مهدی باکری، ساخت این سریال به پایان برسد.
سریال عاشورا، محصول جدید مرکز سیما فیلم به کارگردانی‌هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری‌است.
همراهی رسانه ملی برای انعکاس مشکلات سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ملی به‌خصوص صدا و سیمای استان در سیل کنارک پا به پای عوامل اجرایی در اطلاع‌رسانی به موقع، درباره انعکاس مشکلات مردم به ما کمک‌های خوبی کردند.
 به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که همه دستگاه‌های اجرایی با گذشت شش روز از سیلاب جنوب استان همچنان برای حل مشکلات مردم در تلاش هستند، افزود: رسانه‌ملی به ویژه صدا و سیمای استان در سیل کنارک پا به پای عوامل اجرایی در اطلاع‌رسانی به موقع، در خصوص انعکاس مشکلات مردم به ما کمک‌های خوبی کردند.
مدرس خیابانی گفت: بنا بر اعلام هواشناسی در چهار روز،۳۴۰ میلی‌متر باران معادل چهار سال بارندگی نرمال در این منطقه بارش داشته‌ایم، که باعث شده حجم عظیمی از آب در معابر اصلی و فرعی و منازل مردم در شهرستان کنارک جمع شود.وی افزود: هشت تیم عملیاتی در چهار معبر اصلی کنارک با 200 پمپ در سایزهای مختلف، کار تخلیه 500 لیتر آب در هر ثانیه را در بر عهده دارد.
راهیابی انیمیشن
«اتاق 21» به مهم‌ترین جشنواره انیمیشن کشور
انیمیشن «اتاق 21» کاری از صدا و سیمای فارس به جشنواره دوسالانه انیمیشن ایران که اسفند‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می‌شود، راه یافت.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، مدیر واحد پویانمایی صدا و سیمای فارس گفت: این انیمیشن اتاق 21 نام دارد و در مدت یک‌سال به همت پیمان دهقانی، از انیماتورهای برجسته و ممتاز رسانه‌ملی ساخته شده‌است.
کاوه سیستانی افزود: در ساخت این انیمیشن 11 دقیقه‌ای از تکنیک دو بعدی نقاشی دیجیتال استفاده شده که از شبکه‌های ملی و استانی نیز پخش شده‌است.
وی ادامه داد: ماجرای اتاق 21 درخصوص کودک مبتلا به سندرم داون است که در یک روستا در حال زندگی است و در آن روستا، به دلیل شرایط جسمی‌اش مورد آزار کودکان همسن و سال خود قرار می‌گیرد تا این‌که بر اثر حوادثی کودکان به دنیای خیال او راه پیدا می‌کنند و با او دوست می‌شوند.
انیمیشن اتاق 21 به نویسندگی احمداکبرپور، آهنگسازی مهدی زارع و نظارت کیفی محسن خلیفه و کاوه سیستانی در واحد پویانمایی صدا و سیمای فارس تولید شده‌است.
جشنواره دوسالانه انیمیشن ایران مهم‌ترین جشنواره انیمیشن کشور، تنها جشنواره تخصصی انیمیشن ایران و جزو جشنواره‌های قدیمی و معتبر دنیا و زیرمجموعه انجمن صنف انیمیشن جهان ( Asifa) است، که اسفندماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می‌شود.