خبر

خبر

 حضور پررنگ فارابی 
در جشنواره چهلم
تهیه‌کنندگان فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر با سید مهدی جوادی، مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.
سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد در این دیدار با توجه به حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر گفت: در فضای رسانه‌ای نیز درزمینه معرفی هرچه بهتر آثار همراه و پشتیبان دوستان هستیم تا فیلم‌ها را آن‌طور که شایسته است به مخاطبان معرفی کنیم.
حبیب ایل‌بیگی، سرپرست بخش فرهنگی بنیاد و معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این نشست تصریح کرد: تنوع آثار فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر یکی از اتفاقات مهم امسال است که هرکدام جنس خاص خود را دارند، این تنوع آثار می‌تواند به سبد اکران کمک کند و مخاطبان متنوعی را جذب و به سینما بکشاند.
بنیاد سینمایی فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی،«نگهبان شب» به کارگردانی سید رضا میرکریمی،«شادروان»به کارگردانی حسین نمازی، «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و «بیرو» به‌کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) حضور دارد.
 بررسی تخصیص کاغذ 
به ۳۲۸ ناشر
پس از تشکیل جلسات کمیته تخصیص، توزیع و نظارت بر کاغذ، درخواست ۳۲۸ناشر دیگر در استان‌های مختلف کشور برای دریافت کاغذ تصویب شد و از این پس نیز کتاب‌های منتشرشده با کاغذ یارانه‌ای ملزم به درج عبارت «این کتاب با کاغذ حمایتی منتشرشده است» هستند.جلسات کمیته تخصیص کاغذ معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل شد و درخواست ۳۲۸ناشر در استان‌های مختلف کشور برای دریافت کاغذ به تصویب رسید که از این میان ۱۰۶ناشر در استان تهران بودند.
بر همین اساس جلساتی نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد که درنتیجه آن درخواست ۹۸ناشر از این استان بررسی و به تصویب رسید. بقیه درخواست‌های ناشران استان قم برای دریافت کاغذ نیز در جلسات آتی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بررسی‌شده و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد. در ضمن هیچ محدودیتی برای دریافت کاغذ به‌صورت مستقیم از تهران نیست و چنانچه ناشران استان قم به دریافت مستقیم کاغذ تمایل داشته باشند، می‌توانند به اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا مراجعه کنند.
همچنین درخواست ناشران استان خراسان رضوی و ناشرانی از سایر استان‌های کشور همچون همدان، کرمانشاه، قزوین، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان برای دریافت کاغذ در حال بررسی است.
در دوره جدید کمیته تخصیص کاغذ، موضوع شمارش آثاری که قبلا به آنها کاغذ یارانه‌ای تخصیص داده‌شده به‌عنوان شاخص اصلی بررسی تخصیص جدید محسوب می‌شود و به ناشرانی که هنوز شمارش تخصیص‌های قبلی آنها به حداقل ۸۰درصد مجموع دریافتی نرسیده باشد، تخصیص جدید داده نخواهد شد. از این‌رو در این جلسات درخواست ۹۸ناشر نیز به دلیل نداشتن حداقل مطلوب شمارش، پذیرفته نشده است.
در ابلاغ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام بر توزیع عادلانه کاغذ به ناشران فعال و نظارت دقیق بر مصرف کاغذهای تخصیص داده‌شده از اهم وظایف و مأموریت‌های این کمیته برشمرده شده است. این کمیته می‌کوشد برای رسیدگی به درخواست سایر ناشران نیز به‌صورت منظم درخواست‌ها را بر اساس معیارهای تعیین شده بررسی کرده و فرآیند تخصیص را انجام دهد.