اپل، امتیاز «فرمول یک» را به چنگ آورد

اپل، امتیاز «فرمول یک» را به چنگ آورد

شبکه اپل در نبردی دشوار با کمپانی‌های پارامونت، یونیورسال، سونی و مترو گلدوین مایر و شبکه‌های اینترنتی معتبری چون نتفلیکس و آمازون، توانست امتیاز تولید فیلم فرمول وان و ورزشی براد پیت را به قیمت کلان 135‌میلیون دلار خریداری کند. خبر تولید این درام ورزشی حدود یک ماه قبل اعلام شد و از آن زمان، تهیه‌کنندگان قدر و بزرگ هالیوودی به‌دنبال خرید امتیاز ساخت آن بودند. براد پیت نقش اصلی فیلم را (که هنوز نامی برایش انتخاب نشده) بازی می‌کند و جوزف کاسینسکی (که «تاپ گان: ماوریک» را با بازی تام کروز در نوبت اکران دارد) برای کارگردانی آن پشت دوربین قرار خواهد گرفت.
در داستان فیلم، پیت یکی از کهنه‌کاران دنیای مسابقات اتومبیلرانی و فرمول یک است که از بازنشستگی خودخواسته‌اش بیرون می‌آید تا وظیفه هدایت کارآموزی را به‌عهده بگیرد که می‌خواهد قهرمان مسابقات فرمول یک شود. در حالی که راننده جوان به‌دنبال کسب موفقیت است، شخصیت براد پیت می‌خواهد افتخارات گذشته‌اش را تکرار و به همکارانش یادآوری کند. جری بروکهایمز، تهیه‌کننده برجسته هالیوودی تهیه‌کننده اصلی فیلم است و لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات فرمول یک هم به‌عنوان مشاور ورزشی با این پروژه همکاری دارد. 
این اولین‌بار نیست که پیت و کاسینسکی قصد تولید درام ورزشی مشترکی را با هم دارند. در سال 2013 هم این دو تلاش زیادی کردند تا فیلم «بران مثل جهنم» را تولید کنند. خط اصلی داستان این فیلم در ارتباط با دو شخصیت مهم دنیای مسابقات اتومبیلرانی یعنی فورد و فراری در له مانش فرانسه بود. بعدا در سال 2019 جیمز منگولد این داستان را در فیلم سینمایی «له مانش 66» تعریف
 کرد./ هالیوود ریپورتر