بدون تیتر

بدون تیتر

رحیم زارع
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:
به دلیل رعایت‌نشدن عدالت، تورم‌زا‌بودن و ‌نبودشفافیت مالی ارز‌۴۲۰۰تومانی، دولت مایل به ادامه این مسیر نیست و کمیسیون تلفیق درپی راه‌های جایگزین دراین‌باره است. معیشت مردم خط‌قرمز مجلس است و در جلسات کمیسیون تلفیق، راهکارهایی مبنی بر اینکه چگونه کالا به‌دست مردم برسد، شیوه‌های جبرانی نقدی یا غیرنقدی دولت پس از حذف ارز‌۴۲۰۰‌تومانی بررسی می‌شود. نظر کمیسیون تلفیق ارائه راهکار فقط برای ۶‌قلم کالایی که ارز‌ترجیحی به آنها تعلق می‌گرفت نیست بلکه ۳۰‌قلم کالا که شامل ارز‌ترجیحی می‌شدند، مدنظر کمیسیون است؛ البته در صورت حذف ارز‌ترجیحی، دولت باید نظارت کامل و موثری داشته باشد تا کالا به‌صورت آسان و فراوان در اختیار مردم قرار بگیرد. از ابتدای هفته آینده جزییات لایحه بودجه از ماده‌یک آن آغاز خواهد شد و در جلسه عصر کمیسیون هم موضوع حذف ارز‌ترجیحی پیگیری می‌شود.
رمضانعلی سبحانی‌فر
 مدیرعامل شرکت‌ملی پست:
مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین برگزار شد. به تمبر، سفیر فرهنگی اطلاق می‌شود و با توجه به اشکالی که روی تمبرها منقش هستند، مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین کشورها در آنها به تصویر کشیده می‌شود. امروز این نمایشگاه به این منظور برگزارشده که انتقال‌دهنده روابط گذشته دو کشور باشد و ظرفیت‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به نسل جدید انتقال می‌دهد. تمبرهای مشترک بین دو کشور به ۱۰۰سال گذشته برمی‌گردد که حاکی از روابط خوب بین دو کشور است و به همین دلیل پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر را دادند که مورد استقبال قرار گرفت. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ایران و چین از گذشته تاریخ و تمدن کهنی در جوامع بین‌المللی داشتند.
محمد برزگری،  رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور:
آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان، پایان دی امسال‌ است. سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک‌مرکزی در حال ساماندهی و تعیین‌تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی است. همه فعالان اقتصادی دارای ابزار پرداخت‌های بانکی باید با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی
 my.tax.gov.ir برای ایجاد تناظر بین دستگاه‌های کارتخوان و پرونده مالیاتی حداکثر تا پایان دی‌ امسال اقدام کنند در غیر این‌صورت همه دستگاه‌های کارتخوان بانکی‌ یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.
محمود محمودزاده، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:
براساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که وجود ساکن در آنها تاکیدشده در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد. برای تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان این املاک ارسال شد که متن این پیامک به‌این شرح است: «ملک شما به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفا تا تاریخ ۲۰دی‌ماه‌۱۴۰۰ یا ۲۳‌دی‌ماه‌۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.» دراین‌خصوص مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس
amlak.mrud.ir مراجعه کنند و بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور براساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.