تلنگر

تلنگر

انفجار کپسول گاز پیک‌نیک جان 4نفر را گرفت
انفجار کپسول گاز  پیک‌نیک و آتش‌سوزی در برج آناهیتا در بلوار تعاون تهران چهار کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.
رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با جام‌جم در این‌باره افزود: ساعت ۱۸ و ۴ دقیقه روز دوشنبه آتش‌سوزی در برج آناهیتا در غرب تهران به اورژانس تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به‌همراه یک اتوبوس آمبولانس و سه موتور آمبولانس راهی محل شدند .در بررسی‌های اولیه مشخص شد در طبقه سوم برج یک واحد دچار حریق شده که به‌نظر می‌رسید انفجار پیک‌نیک عامل آتش‌سوزی بوده و انتشار دود در طبقات باعث شده بود در واحدی در طبقه چهارم چهار فرد گرفتار دود شوند که سه نفر از آنها به دلیل دود گرفتگی و نفر چهارم به‌علت سقوط از طبقه چهارم جان خود را از دست دادند. دکتر طبری افزود: سه نفر دیگر نیز در این آتش‌سوزی مصدوم شده بودند که امدادگران آنها را به مراکز درمانی انتقال دادند.
 وی خاطرنشان کرد: با حضور آتش‌نشانان شعله‌های آتش مهار و عملیات اطفا به پایان رسید و امدادگران به مراکز بازگشتند.
برادرکشی در هواخواهی
 از مادر

«سلام؛ برادرم رو با ضربه چاقو کشتم.» پسر‌جوان با پلیس‌110 تماس گرفت و این خبر را داد و اپراتور پلیس با گرفتن آدرس محل جنایت‌، تیم جنایی را راهی محل درگیری مرگبار در محله کیانمهر کرج کرد. ماموران و بازپرس ویژه قتل پس از ورود به خانه با جسد پسرجوانی روبه‌رو شدند که با ضربه‌چاقو به قتل رسیده بود.
پسر 22ساله‌ای که در محل حضور داشت به قتل برادرش اعتراف کرد و مدعی شد در هواخواهی از مادرش مرتکب قتل شده است. با اعتراف پسرجوان و بررسی صحنه قتل، جسد با دستور قضایی به پزشکی‌قانونی منتقل شد. متهم در جریان بازجویی‌ها در اداره‌آگاهی درباره انگیزه جنایت گفت: «برادرم چهار سال از من بزرگتر بود و بیماری روحی و روانی داشت. او را در بیمارستان بستری کردیم اما فایده‌ای نداشت. به‌دلیل بیماری‌اش نمی‌توانست کار کند و همیشه در خانه بود. چندبار با من و مادرم درگیر شده بود. من در یک رستوران کار می‌کنم و روز حادثه هنوز سرکار نرفته بودم که برادرم با مادرم درگیر شد و من در دفاع از مادرم با ضربه چاقو برادرم را کشتم.»
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس‌پلیس آگاهی استان‌البرز دراین‌باره گفت: «این درگیری 12دی رخ داد و متهم در صحنه قتل بازداشت شد. او مدعی است در هواخواهی از مادرش مرتکب قتل‌شده و اولیای‌دم هم شکایتی علیه او مطرح نکرده‌اند.»

قتل دوست به‌دلیل
گرفتن سلفی

جوان مست در جریان دعوای شبانه برسرگرفتن سلفی، دوستش را داخل کانال آب انداخت و بعد از مرگ او فرار کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، روزهای پایانی آذر امسال زن میانسالی با حضور در شعبه‌ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مدعی شد، پسرش ناپدید شده است.  پس از این شکایت‌، پرونده به اداره‌ چهارم پلیس آگاهی تهران ارسا‌ل و با تحقیق از شاکی معلوم شد‌، پسر 27ساله‌اش وحید برای شرکت در دورهمی دوستانه از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته و دوستانش از او خبری ندارند و تلاش‌های خانواده برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده و می‌ترسند بلایی سر او آمده باشد.  ‌تحقیقات ماموران برای یافتن ردی از سرنوشت جوان گمشده ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش آنها ‌سرنخ‌هایی را به‌دست آوردند که نشان می‌داد‌ او و دوستانش آخرین‌بار در یک گاراژ در خاوران دیده شده‌اند. ماموران به آنجا رفته و در تحقیقات از مالک آنجا پی‌بردند که وحید و دوستانش  برای ساعاتی آنجا آمده و بعد رفته‌اند. همچنین بازبینی فیلم دوربین مداربسته گاراژ هم نشان می‌داد وحید با دوستش اشکان و سه جوان دیگر مشروب‌خورده و سوار خودرو شده و رفته‌اند.  دوستان او تحت‌تعقیب قرار گرفتند تا اینکه ابتدا راننده خودرو شناسایی و بازداشت شد و در تحقیقات گفت: آن شب دورهمی را در گاراژ برگزارکرده و مشروب خوردیم. بعد همه سوارخودروی من شدیم و پنج نفری سمت کانال آبی در خاورشهر رفتیم. در آنجا با هم شوخی می‌کردیم و می‌خواستیم عکس‌های سلفی یادگاری بگیریم.