تلاش می‌کنم نماینده خوبی  برای ایــران باشم

گفت‌و‌گو با سعید حسنی‌پور، مربی ایرانی تیم کاراته هنگ‌کنگ که در آسیا درخشید

تلاش می‌کنم نماینده خوبی برای ایــران باشم

در آخرین مسابقه سال 2021 میلادی، نتایج خوبی برای تیم کاراته هنگ‌کنگ به دست آمد که وجود سعید حسنی‌‌پور، مربی ایرانی تیم‌ملی هنگ‌کنگ در آن مشهود بود. رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار شد و ملی‌پوشان کاراته هنگ‌کنگ که از حضور سعید حسنی‌پور، مربی سابق تیم‌ملی کشورمان در کادر فنی خود بهره می‌بردند، موفق به کسب نتایج درخشانی شدند که در بخش کومیته یک مدال نقره در وزن 60 کیلوگرم پسران در رده سنی زیر 21 سال و یک مدال برنز در وزن 50 کیلوگرم دختران رده سنی بزرگسالان از مهم‌ترین آنها بود. سعید حسنی‌پور، مربی لژیونر ما در گفت‌وگو با جام‌جم از حضورشان در مسابقات آسیایی، درخشش شاگردانش و تعلق خاطرش به کاراته ایران گفت.

 پس از اتمام مسابقات آسیایی و موفقیت تیم هنگ‌کنگ به دبی رفتید و آنجا تمرین می‌کنید. ‌از شرایط تیم 
چه خبر؟
پس از اتمام مسابقات آسیایی یک سری از بچه‌ها به هنگ‌کنگ برگشتند ولی من و تعدادی دیگر به دبی آمده‌ایم. ما اگر 
به هنگ‌کنگ برمی‌گشتیم باید سه هفته قرنطینه می‌شدیم و تمریناتمان به مشکل می‌خورد، چون بچه‌ها در فوریه یعنی یک ماه و نیم دیگر مسابقه دارند و باید به صورت مستمر تمرین داشته باشیم، برای تمریناتشان به امارات آمدیم. فدراسیون هنگ‌کنگ هم با تمرین ما در دبی موافقت کرد و اینجا در دبی تا شروع مسابقه لیگ جهانی تمرین می‌کنیم. 
 مسابقات قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتید که وجود شما در موفقیت تیم کاملا مشهود بود.
خداراشکر بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند. ما کمپ تمرینی یک‌ماهه در قزاقستان داشتیم که در آن کمپ، تیم‌های قزاقستان و تایوان هم حضور داشتند. آن یک ماه تمرین برای تیم ما خیلی مفید بود. امیدواریم که با این کمپ‌های تمرینی و تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم در آینده چند بازیکن خوب که الان در رده‌های سنی پایه زیر 21 سال و جوانان هستند را در تیم هنگ‌کنگ در مسابقات مختلف داشته باشیم. امیدوارم آنها در مسابقات پیش رو بدرخشند و حتی خیلی امید دارم که بتوانیم با تیم هنگ‌کنگ برای اولین‌بار در بخش کومیته مسابقات جهانی مدال بگیریم. 
حتی در مسابقات جهانی دبی یکی از بازیکنان ما موفق شد به جمع هشت نفر برتر راه پیدا کند ولی در برابر مصر یک سری اتفاقات مانع از روی سکو رفتن او شد. 
 از فضای کاری‌تان در هنگ‌کنگ بگویید. کار کردن با این تیم چطور است؟
تیم هنگ‌کنگ به لحاظ فضای کاری خیلی شرایط خوبی دارد و همکاران خوبی دارم. سرمربی تیم آقای ویلیام توماس از قهرمانان قدیمی کاراته از کشور انگلستان است و حمایت خوبی از من داشتند و دارند. او فضای خیلی خوبی برای من فراهم کرده است تا بتوانم با بچه‌ها کار  و  ایده‌هایی را که در ذهن دارم  پیاده کنم. امیدوارم این ایده‌ها به آنها کمک کند تا موفقیت‌های بی‌شماری داشته باشند.
 چقدر اخبار کاراته ایران را دنبال می‌کنید و چقدر با بچه‌های تیم ملی در ارتباط هستید؟
همیشه پیگیر کاراته ایران و تیم‌ملی هستم و با دوستانم در تیم‌ملی، مربیان و بازیکنان تیم‌ملی ایران در تماس هستم. من چند سال چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی کنار تیم‌ملی ایران بودم و همیشه به کاراته ایران تعلق خاطر دارم. موفقیت کاراته ایران همیشه باعث افتخار من است و به عنوان فرد کوچکی از جامعه کاراته همیشه برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. من الان هم نماینده کاراته ایران در هنگ‌کنگ هستم و تمام سعی خودم را می‌کنم تا بتوانم نماینده خوبی باشم.