برگزاری نمایشگاه 3 نقاش

برگزاری نمایشگاه 3 نقاش


دانشکده هنر دانشگاه سوره با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، نمایشگاه نقاشی از آثار سه استاد نقاشی دانشگاه سوره را برپا می‌دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دانشکده هنر دانشگاه سوره با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، نمایشگاه نقاشی از آثار سه استاد نقاشی دانشگاه سوره را با عنوان »نمایشگاه سه نقاش« برپا می‌دارد. در این نمایشگاه آثار خسرو خسروی، احمد خلیلی فرد و رضا هدایت در نگارخانه عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه از تاریخ 27 دی تا 5 بهمن برقرار خواهد بود و بازدید از آن، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. در کنار این برنامه روز 4 بهمن‌ماه ساعت 10 صبح مراسم بزرگداشت دو تن از این نقاشان که در ارائه و اشاعه هنر انقلاب نقشی اساسی داشته‌اند، خسرو خسروی و احمد خلیلی فرد در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.
خسروی متولد 1343نقاش معاصر، دارای درجه‌یک هنری، عضو هیأت علمی دانشگاه سوره  است. دوره‌های کاری مختلف بسیاری را تجربه کرده است. آثار  وي داراي سبك خاصي است كه ضمن تلاش براي ايجاد سبک‌های ترسيمي خلاق و بديع داراي ویژگی‌های شخصي و درعین‌حال با جريان تحول جهاني هنر نقاشی است. در آثار او تأثیر سنت به چشم می‌خورد و ارجاعات زیادی دارد. همچنین مسائل اجتماعی از دغدغه‌های اصلی این هنرمند است. وی تابه‌حال چندین نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است  و در زمینه نقاشی دیواری نیز فعال بوده و حاصل هنر او در دیوارهای اتوبان شهید صیاد شیرازی نقش بسته است.
خلیلی فرد  متولد 1339سنندج، نقاش معاصر دارای درجه‌یک هنری و عضو هیأت علمی دانشگاه سوره است. سرزمین مادری نقش مهمی در  ارائه و رنگ‌آمیزی آثارش  دارد. وی در خلق آثار مذهبی و انقلابی آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. آخرین اثر دیواری بزرگ وی تابلوی ظهر عاشورا است که در ایستگاه مترو شادمان نصب‌شده است. وی  عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران، عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی، عضو انجمن نقاشان +30  است و داوری چند دوره جشنواره تجسمی، حضور در هشتمین دوسالانه داکا (بنگلادش)، مدال برنز و دیپلم افتخار از ترینال پاریس 2002، جایزه و دیپلم افتخار هنر مقاومت سال 1387 را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. وی تاکنون چندین کارگاه نقاشی را در کشورهای بنگلادش، شولوخوف روسیه، بیروت لبنان، ایتالیا، تونس و چین برگزار کرده است.
رضا هدایت  متولد 1345 قروه، نقاش معاصر، دارای کارشناسی ارشد نقاشی  از دانشگاه هنر و عضو هیأت علمی دانشگاه سوره  است. در خلق اثر هنری به تاریخ اسطوره و افسانه‌ها تمایل دارد. او را می‌توان یک نقاش پرکار دانست که هراسی از داوری و به نمایش گذاشتن کارهایش ندارد و تاکنون 55 نمایشگاه انفرادی و گروهی داشته است. هدایت برگزیده نمایشگاه طبیعت از منظر شرق در سال 84، برگزیده بی ینال جهان اسلام در سال 85 و برنده جایزه تشویقی تصویرسازی نومای ژاپن در سال 1383 است. دو کتاب به نام‌های «حیوانات نانجیب» و «زندگی یک لبخند» توسط او نوشته و تصویرسازی شده‌اند.
گالری عالی در حوزه هنری، خیابان حافظ، خیابان سمیه قرار دارد.