هدیه سردار اشتری به سرباز پاکدست

هدیه سردار اشتری به سرباز پاکدست


200 گرم طلا به ارزش دو میلیارد و 410 میلیون تومان، بسیار وسوسه‌کننده است اما سرباز وظیفه، مهران سربازی نه تنها وسوسه نشد، بلکه آن را به هنگ محل خدمتش تحویل داد تا به دست صاحبش برسد. این اقدام او باعث شد تا سردار اشتری، فرمانده کل انتظامی‌کشور با بخشودگی 56روز اضافه خدمت و درخواست انتقال او به شهر محل سکونتش موافقت‌کند.
مهران سربازی، اهل شهرستان اهر است و از چند ماه پیش سرباز هنگ مرزی ماکو در استان آذربایجان غربی شد تا در آنجا خدمت‌کند. آن روز سوار بر اتوبوس در حال برگشت از مرخصی از مسیر تبریز به ماکو بود که هنگام پیاده شدن از اتوبوس، متوجه بسته‌ای شد که کف ماشین افتاده بود. بسته را که برداشت، متوجه شد طلاست. اطرافش را نگاه کرد اما هیچ‌کس دنبال گمشده نبود. بسته طلا، وسوسه‌کننده بود و برای همین نمی‌توانست آن را به فرد دیگری بسپارد. او بسته را به هنگ محل خدمتش برد و در بازرسی هنگ، طلاها را صورتجلسه‌ کردند و پس از عکس گرفتن از آن، رسید بسته را تحویل مهران سربازی دادند. یک روز از این ماجرا گذشته بود که از بازرسی با او تماس گرفتند و گفتند صاحب طلاها
پیدا شده است.
 به‌گفته سربازی، صاحب طلاها پیرمردی بود که بسته طلاهای گمشده‌اش را تحویل‌گرفت و برای تشکر هم پولی به سربازی پرداخت نکرد. فقط از طرف هنگ مرکزی ماکو به او یک لوح تقدیر همراه 200هزار تومان دادند که این پول را هم فرمانده پادگان به او داد: «من سر سفره پدرم با لقمه حلال بزرگ شدم. می‌دانستم آن پول هر قدر هم باشد برای من حرام است. حتی یک لحظه هم وسوسه نشدم آن را برای خودم بردارم.»
سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا در خصوص دو مطالبه سربازی مبنی بر بخشودگی 56 روز اضافه خدمت و موافقت با انتقال وی از محل خدمت خود به محل سکونت ‌گفت: سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور سربازان را امانت و همچون فرزندان خود می‌دانند و همواره به برخورد و رفتار مطلوب با این عزیزان تاکید دارند از این رو مطالبه این مرزبان وظیفه‌شناس مورد عنایت فرمانده‌کل انتظامی کشور قرار گرفت و با بخشیده شدن اضافه خدمت و انتقال وی از محل خدمت به محل سکونت این سرباز موافقت شد.