خاموشی صدای اطلسی‌‌

خاطرات کمند امیرسلیمانی از همکاری با مرحوم سیامک اطلسی

خاموشی صدای اطلسی‌‌

تعداد بازیگرانی که در این دو سال با ابتلا به کرونا از میان ما رفتند،‌ کم نبودند. یکی از آنها از پیشکسوتان حوزه گویندگی، بازیگری و کارگردانی، زنده‌یاد سیامک اطلسی بود. او مهر امسال برای همیشه صحنه زندگی را به مقصد ابدیت ترک کرد و جهانی از خاطرات برای دوستدارانش به یادگار گذاشت. از جمله نقش‌هایی که از این بازیگر در ذهن مخاطبان سیما حک شده است، نقش عمو در سریال خاطره‌انگیز «پدرسالار» بود. کمند‌امیرسلیمانی بازیگر نقش دختر او در این سریال عنوان کرده که اطلسی در جایگاه پیشکسوت تمام خصلت‌های مثبت را داشته که کمتر می‌توان همه آنها را در یک نفر یافت. او به ما می‌گوید: «زنده‌یاد اطلسی جزو هنرمندانی بود که بی‌سروصدا کارشان را می‌کرد. غیر از بازیگری در زمینه‌های دیگر هم فعال بود ولی هیچ وقت نشد بخواهد هنرش را به رخ بکشد. خود را با جمع یکدست می‌کرد. باوجود این همه سابقه و کارهای عالی کارنامه هنری‌‌اش نگاه بالا به پایین نداشت و با همه دوستانه برخورد می‌کرد.»
خود زنده‌یاد اطلسی نیز خرداد امسال در گفت‌وگویی با ما بیان کرده بود: «آدم دوست دارد آنچه در توانش است و می‌تواند درست آن را از آب دربیاورد را بازی کند. کمتر پیش آمده قصه‌ای باشد که آن را خیلی دوست داشته باشم اما مثلا فیلم آن سوی آتش یکی از آنها بود و آثار دیگری که در ذهن مردم مانده است. در این فضا من هیچ وقت تاسف و حسرت نقشی را نخورده‌ام، خیلی وقت‌ها خیلی نقش‌ها به من پیشنهاد شده اما آن را قبول نکرده‌ام.»
آخرین نقش به یادگار مانده از این بازیگر در سریال «موج اول» به کارگردانی سید امیر سجاد حسینی و کنار بازیگرانی چون مهدی فخیم‌زاده، آتش تقی‌پور، فریبا متخصص و... بود که با محوریت کرونا پس از درگذشت وی روی آنتن شبکه سه سیما رفت. در کارنامه هنری اطلسی کارگردانی فیلم‌هایی مثل مشت، سفر پرماجرا و راز شب بارانی به چشم می‌خورد. او علاوه‌بر بازیگری و دوبلوری در نویسندگی هم دستی بر آتش داشت و فیلم‌هایی چون عشق و خیانت، انفجار و در انتظار شیطان را به نگارش درآورده بود.