چه خبر؟

چه خبر؟

یارمحمد اسدپور امروز
 به خاك سپرده می‌شود

مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر یارمحمد اسدپور، شاعر موج ناب در مسجدسلیمان برگزار می‌شود.
ابراهیم ناصری، شاعر و از نزدیكان اسدپور در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره بیان كرد: «این مراسم در ساعت ۹ تا ۱۱ امروز برگزار خواهد شد.»
او همچنین درخصوص جزئیات مكان تشییع پیكر اسدپور گفت كه به دلیل وجود نداشتن قطعه هنرمندان در شهر مسجدسلیمان، از مدت‌ها قبل پیگیر ایجاد چنین فضایی برای خاكسپاری چهره‌های فرهنگی و هنری این شهر بوده‌اند و حالا برای خاكسپاری پیكر یارمحمد اسدپور مراحل نهایی این كار در حال انجام است و با موافقت شهردار، فرماندار و رئیس اداره ارشاد مسجدسلیمان این كار به انجام رسید.
به گفته ناصری، دو مكان (بهشت‌زهرای چهاربیشه و قبرستان قدیمی كلگه زرّی) برای ایجاد قطعه هنرمندان مسجدسلیمان پیشنهاد شده است.
ابراهیم ناصری همچنین از برگزاری مراسم یادبودی برای یارمحمد اسدپور در روز پنجشنبه ۱۸فروردین‌ در كتابفروشی بامداد مسجدسلیمان خبر داد.
یارمحمد اسدپور در سال ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان متولد شد. او به همراه هرمز علی‌پور، آریا آریاپور، سیدعلی صالحی، مجید فروتن و سیروس رادمنش از شاعران مطرح موج ناب در سال‌های ۱۳۵7-۱۳۵5 شناخته می‌شود. از آثار اسدپور می‌توان به مجموعه شعرهای «بر سینه سنگ‌ها و بر سنگ‌ها نام‌ها»، «مكاشفه در باغ سوكیاس» و «گلو تاریك از صدای دنیاست» اشاره كرد.
اسدپور كه چند روزی بر اثر سكته مغزی در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان بستری بود، ۱۳فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از دنیا رفت.
نتفلیكس پشت فیلم «ویل اسمیت» را خالی كرد
درپی حواشی مراسم اسكار ۲۰۲۲، كمپانی نتفلیكس از سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم «حیله‌گر» با بازی «ویل اسمیت» كنار كشید.
به گزارش هالیوود ریپورتر، یك هفته قبل از مراسم اسكار، دیوید لینچ از كارگردانی فیلم «حیله‌گر» با بازی ویل اسمیت كنار رفت و كمپانی نتفلیكس فورا تلاش برای یافتن كارگردانی دیگر برای ساخت این پروژه‌ را آغاز كرد اما بلافاصله پس از حمله اسمیت به كریس راك در صحنه اسكار، نتفلیكس بی‌سر و صدا از ساخت این پروژه كنار كشیده است.
حیله‌گر قرار بود داستان یك رئیس جنایتكار را روایت كند كه پس از یك حمله، حافظه خود را از دست می‌دهد. با كنار هم گذاشتن سرنخ‌ها، او متوجه می‌شود كه شخصیتی دوگانه به عنوان یك رئیس ثروتمند و یك مامور از كار افتاده سازمان سیا داشته است.
به نظر می‌رسد نتفلیكس با توجه به حواشی اخیر پیرامون ویل اسمیت در ساخت این پروژه احتیاط به خرج داده است و مشخص نیست كه آیا تلاش خواهد كرد این پروژه را با بازیگر و كارگردان دیگری مقابل دوربین ببرد یا خیر.