فیلمبرداری از کودک‌آزاری، سرگرمی شاخ مجازی

فیلمبرداری از کودک‌آزاری، سرگرمی شاخ مجازی

 این روزها برخی کاربران فضای مجازی برای اینکه در این فضا برای خود اسم و رسمی درست کنند، اقدام به کارهای عجیبی می کنند و نشان دادن سبک لاکچری زندگی یا عربده کشی و رجز خوانی در این فضا برای شاخ شدن ، به کودک آزاری و حیوان آزاری رسیده است. دستگیری توسط پلیس فتا هم برخی از آنها را ادب نمی کند، مانند متهمی که دو روز قبل به اتهام کودک آزاری و انتشار فیلم آن در فضای مجازی دستگیر شد. این متهم که  از فعالان شبکه اجتماعی اینستاگرام است ، پیش از این دو بار به اتهام کودک‌آزاری و انتشار فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این متهم حدود دو سال قبل پس از آزار پسر زباله‌گرد و انتشار فیلم آن در فضای مجازی دستگیر شد. او با مشاهده کودک زباله‌گردی که در حال جست‌وجو در سطل زباله بود، پاهای پسربچه را گرفت و او را داخل سطل انداخت. پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، تحقیقات برای شناسایی مرد کودک‌آزار آغاز شد و ماموران پلیس فتای یکی از شهرهای حاشیه‌ای تهران او را دستگیر کردند.
متهم در جریان تحقیقات مدعی شد برای شوخی در فضای مجازی اقدام به تهیه این فیلم کرده و حالا از کار خود پشیمان است.
پاییز سال 99 انتشار فیلمی تلخ در فضای مجازی، دوباره جنجالی شد. در این فیلم سرنشین خودرویی به دختربچه‌ای که کودک کار است فلفل تندی می‌دهد و از او می‌خواهد این فلفل را بخورد تا به او پول بدهد. دختربچه نیز درحالی‌که اشک از چشمانش جاری است لبخند تلخی برای مرد کودک‌آزار می‌زند تا پول
را بگیرد.
26 آبان‌ماه، مرد کودک‌آزار شناسایی و دستگیر شد. آن‌طور که رئیس پلیس فتای تهران اعلام کرده بود، متهم هدف از این کار را سرگرمی و انتشار فیلم در صفحه اینستاگرامی‌اش اعلام کرد.
در ادامه مشخص شد عامل این کودک‌آزاری سال قبل هم به دلیل آزار کودک زباله‌گرد در حاشیه تهران دستگیر شده بود.
دو بار دستگیری، این فعال شبکه اجتماعی اینستاگرام را تنبیه نکرد و این‌بار با فیلم کودک‌آزاری دیگر جنجالی شد. در این فیلم، متهم به کودک کار، پیاز می‌دهد تا بخورد. او با فیلمبرداری از پیاز خوردن این کودک، آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. ماموران پلیس فتای پایتخت با انتشار این فیلم و واکنش کاربران فضای مجازی وارد عمل شده و متهم را برای سومین بار به اتهام کودک‌آزاری دستگیر کردند.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در این‌باره به جام‌جم گفت: براساس رصد‌های صورت‌گرفته و حجم بالای گزارش‌های مردمی در مورد کودک‌آزاری و انتشار آن در فضای مجازی، پرونده قضایی علیه مرتکب تشکیل و پس از اقدامات فنی توسط کارآگاهان سایبری، متهم در شهر تهران شناسایی و توسط پلیس فتای تهران بزرگ به مرجع قضایی معرفی شد.  وی افزود: متهم که از فعالان اینستاگرام است پیش از این نیز دو بار اقدام به تهیه و انتشار تصاویر نامربوط با موضوع تحقیر، تمسخر و کودک‌آزاری کرده و پس از دستگیری و ارجاع به مقام قضایی و اظهار ندامت، دوباره اقداماتش را تکرار کرده بود. پاشایی خاطرنشان کرد: تولید و انتشار هرگونه کلیپ، تصاویر یا مضامین کودک‌آزاری، همسرآزاری و حیوان‌آزاری به نحوی که باعث تشویش اذهان عمومی شود جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برابر قانون رفتار خواهد کرد.