نادیده گرفتن هشدارهای روسیه از سوی آمریکا

نادیده گرفتن هشدارهای روسیه از سوی آمریکا


همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین و حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی و آمریکا از اوکراین، مسکو به واشنگتن هشدار داده است که روند ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند چرا که باعث وخیم‌تر شدن شرایط می‌شود اما آمریکایی‌ها بدون توجه به هشدارهای مسکو اعلام کرده‌اند به ارسال سلاح ادامه خواهند داد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست مدعی شده بود به یادداشت هشدارآمیز روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است.
این روزنامه نوشت، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش درباره محموله سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و عواقب بی‌سابقه چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.ادعای واشنگتن‌پست همزمان با اعلام دولت جو بایدن برای ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به مبلغ ۸۰۰‌میلیون دلار مطرح شده که راکت‌های دوربرد هویتزر، پهپادهای ساحلی، خودروهای زرهی، تسلیحات قابل حمل ضدهوایی و ضدتانک را شامل می‌شود.
آمریکا همچنین ارسال سامانه‌های ضدهوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در ازای آن، سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت در اسلواکی مستقر کرده است.
تصمیم آمریکا برای ارسال محموله جدید تسلیحاتی به اوکراین که به‌گفته واشنگتن‌پست ظرف چند روز آینده به این کشور می‌رسد، پس از آن گرفته شد که ولودیمیر زلنسکی درخواست‌ها برای دریافت کمک نظامی از متحدان غربی را تشدید کرد اما با وجود نامه هشدارآمیز مسکو، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ‌گونه مکاتبه دیپلماتیک را تایید نکرد و گفت آمریکا به ارسال سلاح برای اوکراین ادامه می‌دهد.
این سخنگو گفت: آنچه می‌توانیم تایید کنیم این است که در کنار متحدان و شرکا، ما در حال ارسال کمک امنیتی به ارزش میلیاردها دلار به اوکراین هستیم و شرکای اوکراینی ما از آنها در تلاشی فوق‌العاده برای دفاع از کشور خودشان مقابل تخاصم بی‌دلیل و اقدامات خشونت‌آمیز وحشتناک روسیه استفاده می‌کنند.
از سوی دیگر با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، نیروهای روسی اهداف متعددی از جمله یک کارخانه تولید موشک را هدف قرار دادند.
به نوشته مسکو تایمز، از موشک‌های ساخت این کارخانه اوکراینی برای هدف قرار دادن یکی از کشتی‌های جنگی روسیه در دریای سیاه استفاده شده بود.