خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین

یادداشت

خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین

روز جهانی قدس یادگار به یاد ماندنی حضرت امام خمینی(ره) است که ایشان نسبت به این مسأله توجه ویژه داشتند و فصل جدیدی در جهان اسلام را پایه‌گذاری کردند و موجب توجه ویژه جهانیان به قبله اول مسلمانان یعنی فلسطین در اشغال شدند.

هرساله مراسم روز قدس باعث عزت و شکوه خاص جهان اسلام در مجامع عمومی شده، چراکه همواره نسبت به آن توجه ویژه صورت می‌گیرد اما در سال‌های اخیر و با توجه به تحولات داخلی در رژیم صهیونیستی و پدیده شوم داعش به‌ویژه در عراق و سوریه، روز قدس شکل جدیدی به خود گرفته است.
از سوی دیگر حضور پررنگ سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده کل جبهه مقاومت باعث شد روز جهانی قدس رنگ و بوی دیگری داشته باشد به دلیل این‌که در دنیای وانفسای امروز، مؤلفه قدرت است که می‌تواند برخی از واقعیت‌های جهان اسلام را به رخ جهان بکشد و همان‌طور که رهبر انقلاب نیز به ‌آن اشاره کردند، حاج قاسم در رساندن تسلیحات به فلسطینی‌ها و شکست محاصره غزه نقش داشتند و نقش ایشان در منهدم کردن داعش به‌‌‌‌ویژه در سوریه و عراق باعث شد قدرت جهانی اسلام و حوزه مقاومت به اثبات برسد.
 امسال نیز روز قدس جلوه دیگری دارد. در طول یک سال گذشته دنیا در شوک جنگ اوکراین بوده و با توجه به تحولات افغانستان و شکل‌گیری مجدد طالبان در برخی مناطق و همچنین تحولات بین آذربایجان و ارمنستان و ترکیه مؤید این است که انسجام کشورهای اسلامی در قالب بزرگداشت و پررنگ کردن روز جهانی قدس بسیار ضروری است، چرا‌که این انسجام هرچه پررنگ‌تر باشد، طبیعی است به توجه جهانیان به موضوع و اهمیت روز قدس منتج می‌شود. به ویژه آن‌که اسرائیلی‌ها حملات جدیدی را علیه مسلمانان در فلسطین اشغالی شروع کرده‌اند. از این رو، روز قدس نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است و فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی و روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین است.

فدا حسین مالکی - عضو کمیسیون ملی مجلس