مسیح، بشارت‌دهنده آخرین پیامبر است

سکانس ماندگار

مسیح، بشارت‌دهنده آخرین پیامبر است

نادر طالب‌زاده که بیشتر به عنوان یک نظریه‌پرداز و کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای شناخته می‌شد، اواخر دهه 80 سریال بشارت منجی را کارگردانی کرد. این اثر داستان زندگی حضرت عیسی بن مریم(ع) از بعثت تا عروج (به روایت قرآن)، از بعثت تا مصلوب شدن( به روایت انجیل) است. 
در این سریال برخلاف دیگر آثاری که در دنیای مسیحیت ساخته‌شده، مسیح پسر خدا نیست و بشارت‌دهنده آخرین پیامبر است. البته تا به حال چندین فیلم درباره مسیح ساخته شده که یا مستقیما درباره خود مسیح است یا مربوط به او می‌شود. از متاخرترین فیلم‌ها می‌توان به آخرین وسوسه مسیح، مصایب مسیح و حتی به رمز داوینچی اشاره کرد. هر کدام از این فیلم‌ها آنقدر جنجال برانگیز بوده‌اند که حتی واتیکان وارد مباحث جنجالی آنها شده‌است. با این اوصاف، زنده‌یاد طالب‌زاده، فیلمساز و مستندساز ایرانی سعی کرده با ساخت سریال بشارت منجی، روایتی متفاوت و تازه‌ از حضرت مسیح (ع) به تصویر بکشد که می‌توان گفت نوعی جوابیه یک مسلمان به آثار سینمایی غربی‌ها درباره یک پیامبر اولوالعزم (ع) به حساب می‌آید. 
این هنرمند بدون آن‌که درگیر شعارزدگی شود یک اثر تاریخی مخاطب پسند را برای بینندگان آماده کرد  که از شبکه یک پخش شد و توانست نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند.
بر خلاف دیگر آثار ساخته شده، طالب‌زاده  قصه ای واقعی از زندگی حضرت عیسی را به تصویر کشید تا  بتواند  به واسطه این اثرش مخاطبان را با بخشی از زندگی این پیامبر آشنا کند.
از دیگر ویژگی های این سریال تاریخی می توان به انتخاب بازیگران اشاره کرد که زنده یاد طالب زاده، صرفا سراغ  چهره های  معروف نرفت، بلکه تلاش کرد تا از چهره‌ هایی برای بازی بهره ببرد که نه تنها برا ی مخاطبان تازگی داشته باشد، بلکه بدون هیچ قضاوت ذهنی بیننده این اثر باشند.  البته بعد از پخش این اثر او با نقدهایی هم رو به رو شد ا  ما با آرامش پاسخگوی منتقدان بود.