آینتراخت- رنجرز در فینال لیگ اروپا 

لیگ اروپا

آینتراخت- رنجرز در فینال لیگ اروپا 

اگر تا همین دو ماه پیش از طرفداران فوتبال اروپا می‌پرسیدیم کدام تیم‌ها به فینال لیگ اروپا می‌رسند، بدون شک به تیم‌هایی چون بارسلونا و لایپزیش اشاره می‌کردند؛ اما در این مدت فوتبال روی دیگرش را به تیم‌های سرشناس نشان داد و حالا امشب و در ورزشگاه خوان سانچز پیسخوان شهر سویا، دو تیم آینتراخت فرانکفورت و گلاسگو رنجرز بازی فینال این فصل لیگ اروپا را برگزار می‌کنند. 
در مسیر رسیدن به بازی امشب، مطمئنا تیم آلمانی مسیر سخت‌تری را طی کرده و توانسته رقبای سرشناس‌تری را از پیش رو بردارد. شکست دادن بارسا و وستهام به خوبی نشان ‌داد شاگردان اولیور گلاسنر تا همین جا دست به چه کار بزرگی زده‌اند. این تیم در حالی پا به بازی امشب می‌گذارد که در 12 بازی قبلی خود در لیگ اروپا هرگز شکست نخورده است. البته این تنها حسن تیم آلمانی نیست زیرا این تیم توانسته در تمام این 12 بازی، دروازه حریفانش را باز کند. 
این تیم آلمانی به دنبال کسب دومین جام قهرمانی در تاریخ خودش است. این تیم در سال 1980 توانست در جام یوفا به قهرمانی برسد. از سوی دیگر، تقابل این دو تیم می‌تواند یاد‌آور یک دیدار مهیج نیز باشد. اینتراخت و رنجرز در سال 1960 در نیمه‌نهایی کاپ اروپا نیز به مصاف هم رفتند که تیم آلمانی در دو بازی رفت و برگشت با 6 گل پیروز شد و به فینال رسید که در بازی نهایی با نتیجه 7 بر 3 به رئال مادرید باخت. تیم اسکاتلندی هم با هدایت جیووانی فن‌برونک‌هورست در شرایطی مشابه به دنبال دومین جام اروپایی‌اش است. اولین و تنها قهرمانی رنجرز در اروپا به سال 1972 باز می‌گردد.