حس‌و‌حال خوب از اتاقک آغاز می‌شود

شرکت گردشگر گستر خانه ما سامانه «اتاقک» را با هدف تسهیل انتخاب درست اقامتگاه راه‌اندازی کرده‌ است

حس‌و‌حال خوب از اتاقک آغاز می‌شود

یکی ازمهم‌ترین دغدغه‌های شروع هرسفر انتخاب محل اقامت است، این مساله با توجه به روحیه افراد، دیدگاه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و... هر فرد و خانواده‌ای و همچنین با توجه به نوع اقامتگاه مثل ویلا، سوئیت و... کار دشواری است. قطعا رزرو اقامتگاه مناسب قبل از سفر برای خانواده‌ها با توجه به علاقه‌مندی‌ها، شرایط و محدودیتی که هر گروه از مسافران دارند به‌خصوص آن دسته که دارای سالمند، کودک یا افرادی با شرایط ویژه هستند یکی از مهم‌ترین مسائل است که بتوانند بدون دغدغه و با اطمینان‌خاطر به سفر بروند.

«اتاقک» سامانه هوشمندی است که در سال ۹۶ به صورت رسمی آغاز به کار کرد که با فراهم کردن شرایط برای رزرو لحظه‌ای اقامتگاه توانسته نظر بسیاری از مسافران را جلب کند.
این سامانه دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بوده و شرکت طراح آن، جزو شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.
پوشش 16هزار واحد اقامتی 
اتاقک، ۱۶هزار واحد اقامتی را که بیش از ۸۰۰۰ مورد آن به‌صورت همیشگی فعال هستند در ۳۰۰ منطقه گردشگری ایران پوشش می‌دهد.
واحدهای اقامتی موجود در این سامانه، شامل ویلاها، سوئیت‌ها، کلبه‌های جنگلی و کوهستانی، اقامت‌های بومگردی، آپارتمان‌ها، چادرهای عشایری و خانه‌های سنتی است.
طبق گفته مدیر اجرایی شرکت... سایت اتاقک ماهانه حدود یک میلیون بازدید دارد و 500‌هزار نفر از هموطنان تاکنون از خدمات اتاقک بهره برده‌اند و این خود نشان می‌دهد این سامانه مسیر درست خودش را یافته و توانسته متقاضیان و مشتریان خودش را جذب کند.
اتاقک مسؤولیت شرایط را به‌عهده می‌گیرد
شهوازیان، مدیر اجرایی این طرح با اشاره به تسهیلگری سامانه اتاقک بیان کرد: «کاربران به وسیله اتاقک و با داشتن کامل‌ترین اطلاعات راجب محل اقامت می‌توانند علاوه بر داشتن انتخابی هوشمندانه و آگاهانه، مطمئن باشند که پلتفرم، مسؤولیت این شرایط را به‌عهده می‌گیرد چون اتاقک دارای قوانینی است که مشکلات احتمالی میزبان را در همان نقطه حل و فصل می‌کند.»
مشکلات
مدیر اجرایی شرکت گردشگر گستر خانه ما با اشاره به مشکلات این حوزه بیان کرد: «ما نیاز به سرمایه کافی داریم، درست است که تامین مالی تا الان صورت گرفته اما با چالش‌های خاصی روبه‌رو بوده‌ایم و برای عبور از چالش‌ها و مشکلات نیاز به قانون‌گذاری و مدیریت درست هستیم ‌اما متاسفانه‌ قانون‌گذاران سلیقه‌ای کار می‌کنند و بدون در نظر گرفتن شرایط و با اجبار، آزادی عمل را از ما می‌گیرند.»
شهوازیان با بیان این‌که دارایی‌های ما نیروهای انسانی ما هستند اظهار کرد: «مهاجرت بسیاری از نیروهای ما به‌دلیل مشکلات اقتصادی موجود، علاوه بر تاثیر منفی‌اش در پیشرفت کل کشور باعث آسیب به مجموعه شده‌است.»
وی در پایان و در ادامه توضیح مشکلات به بعضی از حمایت‌های نابجا و غلط دولت اشاره کرد که باعث از بین رفتن رقابت در بخش‌های خصوصی شده‌است.
رضایتمندی از اهداف اتاقک
در نهایت شهوازیان در ارتباط با هدف مجموعه به جام به جم گفت: «مجموعه ما که اکثر کارکنان آن در رنج سنی جوان هستند تمام تلاش‌شان این است که مردم بعد از استفاده از سامانه اتاقک، تجربه خوبی از اقامت و نوع انتخاب خود داشته باشند.»

مزایای استفاده از سامانه اتاقک
طبق گفته شهاب شهوازیان، مدیر شرکت گردشگر گستر خانه ما، سامانه اتاقک برای بسیاری از افراد علاقه‌مند به سفر، علاوه بر تامین اقامتگاه در زمان مناسب، دارای مزیت‌های بسیار دیگری است:
مشاهده تمام قیمت‌ها و مقایسه و انتخاب آنها با یکدیگر
تنوع جغرافیایی برای انتخاب اقامتگاه
آگاهی از امکانات و امتیازات اقامتگاه مورد نظر
مشاهده تصاویر اقامتگاه‌ها و کمک به انتخاب بهتر
مشاهده نظرات کاربران قبلی در مورد تجارب خود در سامانه
وجود اقامتگاه‌های پاک (مکان‌هایی که روی آنها نظارت سختگیرانه‌تری در مورد بهداشت صورت می‌گیرد).
شهوازیان در ادامه گفت: «یکی از مزیت‌های رقابتی این سامانه نسبت به سایر سامانه‌های موجود، امکان رزرو سریع پس از پرداخت پول، بدون تایید میزبان است. در واقع در سایر سامانه‌های موجود در بازار، اقامتگاه انتخاب شده توسط مهمان باید به تایید میزبان درآید تا بتواند رزرو شود اما در اتاقک این‌گونه نیست و با خیال راحت انتخابی سریع بدون نگرانی صورت می‌گیرد.»