تصویر مودت 2 ملت

تصویر مودت 2 ملت

احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در دیدار با رئیس شبکه الاعلام العراقی، رسالت رسانه‌های دو طرف ایرانی و عراقی را انعکاس تصویر مودت و دوستی میان دو ملت ایران و عراق دانست و امکان دسترسی به گنجینه رسانه‌ای صداوسیما و شبکه‌های برون‌مرزی‌اش را فرصتی گرانبها برای این شبکه عراقی دانست که ظرفیتی جدید برای آن می‌آفریند.

هیات بلندپایه شبکه دولتی و رسمی کشور عراق، به‌ریاست نبیل جاسم محمد که در ایران به سر می‌برد، با حضور در معاونت برون‌مرزی با احمد نوروزی معاون، احسان کاوه قائم‌مقام، علی‌محمد‌صالحی مدیر شبکه‌جهانی العالم و جمعی از مدیران این معاونت دیدار کرد و به گفت‌و‌گو نشست.  نوروزی، سفر رئیس شبکه الاعلام العراقی و هیات همراه به جمهوری اسلامی ایران را گامی بلند برای عملی‌کردن انتظاراتی توصیف کرد که دو طرف از توافق دوجانبه و زمینه‌سازی بسط همکاری‌ها دارند. او ابراز امیدواری کرد این دیدار سبب گسترش روابط رسانه‌ای و رفع موانع احتمالی پیش رو باشد. او افزود: «با توجه به امضای تفاهم‌نامه رسمی میان صداوسیما و الاعلام العراقی، معاونت برون‌مرزی نیز که بضاعت رسانه‌ای درخوری در حوزه زبان عربی، اعم از رادیو عربی، شبکه‌های الکوثر و آی‌فیلم و شبکه خبری العالم دارد، آماده هرگونه همکاری و مساعدت برای تحقق مفاد توافق و جریان همکاری‌هاست.»
نوروزی تصریح کرد:«خوشبختانه، رسانه‌های برون‌مرزی ایران، به‌پشتوانه سال‌ها حضور در فضای رسانه‌ای بین‌المللی، به شناخت کامل و خوبی از ذائقه مخاطبان غیرایرانی دست یافته‌اند.