رونمایی از 4000 اثر با موضوع شهادت

رونمایی از 4000 اثر با موضوع شهادت

اگر بخواهیم از قهرمانان ایران در سال‌های جنگ نام ببریم مسلما به اسامی زیادی خواهیم رسید. حالا زندگی برخی از این قهرمانان دستمایه ساخت برنامه‌های غیرنمایشی و مجموعه‌های نمایشی شده است اما هنوز هم هستند کسانی که می‌توان درباره آنها نوشت و ساخت. معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما در تازه‌ترین اقدام، مراسم رونمایی از 4010 اثر رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای مرکز یزد را با موضوع ایثار و شهادت و 24 مستند ویژه زندگی سرداران و شهدای شاخص این استان برگزار کرده است.

دکتر محمد مهدی رحمتی در این مراسم عنوان کرد: فعالیت‌های صداوسیمای مرکز یزد برای تولید برنامه‌های مرتبط با ایثار و شهادت در خور تحسین است. رویکرد تولید برنامه‌هایی با موضوع ایثار و شهادت در سایر مراکز نیز به‌خوبی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به غنای بالای ادبی در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این مسأله می‌تواند زمینه‌ای برای برنامه‌سازی در حوزه ایثار و شهادت باشد. در این مراسم احمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز طی سخنانی بیان کرد: در بخش سیما، دو مجموعه مستند شامل مستندهای سرداران شهید و شهدای شاخص استان تولید شده که آماده پخش از شبکه‌های ملی و استانی است. در حوزه صدا نیز مجموعه‌ای از سریال‌های نمایشی شامل داستان‌های واقعی از زندگی شهدا و همچنین مجموعه‌های روایی ۱۲۶ قسمتی یاد یاران و ۱۱۵قسمتی رسم عاشقی با موضوع ایثار و شهادت تولید شده و در حال پخش است.