نسخه Pdf

خانواده‌ای در چهارگوشه ایران

خانواده‌ای در چهارگوشه ایران

«قفسه کتاب» تنها ضمیمه کتابی مطبوعات کشور است. حتی رسانه‌های مجازی هم در این روزگار، تن به داشتن چنین ویژه‌نامه‌هایی نداده‌‌اند. این تنهایی گرچه به اندازه هشت صفحه نیم‌تا در روزنامه جام‌جم هم باشد، فرصت مغتنمی است برای گفتن از کتاب و درباره کتاب. 

این ویژه‌نامه در چند سال گذشته، قلم‌های مختلفی را به خود دیده و بی‌استثنا کلماتی را به شما رسانده که حاصل عشق نویسندگانش به کتاب و کلمه بوده است. برخی از این قلم‌ها در دوره جدید هم برای قفسه کتاب، می‌نویسند و بقیه یاران قفسه، به تازگی به ما پیوسته‌اند. در گام اول، حدود 35 نفر از نویسندگان، ویراستاران، منتقدان ادبی، روزنامه‌نگاران، کتابفروشان و فعالان حوزه کتاب، دعوت ما را برای نوشتن در این ویژه‌نامه پذیرفتند و هسته اولیه «خانواده قفسه کتاب» را تشکیل دادند؛‌ خانواده‌ای که رو به گسترش است اما بی‌شک نمی‌شود از همه این قلم‌ها و مطالب خواندنی‌شان در یک شماره بهره برد. خانواده ما فرزندانی در مشهد و اصفهان و قم و تبریز و برخی شهرهای دیگر دارد و همچنان برای اعضای جدید از جای جای ایران، آغوشش را باز نگه می‌دارد.
رویکرد جدید «قفسه کتاب» تمرکز بر چهره‌ها و فعالیت افرادی است که برای اعتلای کتاب و کلمه می‌کوشند اما زحمات‌شان آن طور که باید و شاید دیده نمی‌شود. در این میان،‌ البته نباید از معرفی و نقد کتاب‌ها غافل بود. تلاش داریم شما را با تجربیات کتابی‌مان شریک کنیم تا برای خرید هر کتاب یا امانت گرفتن آن از کتابخانه عمومی محله‌تان، انتخاب‌هایی دقیق‌تر و بهتر داشته باشید. 
ما خادم کتابیم، شما هم لطفا دعایمان کنید...
میثم رشیدی مهرآبادی - سردبیر