نسخه Pdf

مامان جونی و زیارت

مامان جونی و زیارت

همیشه تصمیم برای سفر، هیجان انگیز و باعث خوشحالی و شادی خانواده است. این‌که مقصد سفر کجا باشد و مهیا کردن اسباب سفر از چالش‌‌هایی است که اکثر ما قبل از مسافرت داریم. جدای از سفرهای کاری، آموزشی، درمانی و... بعضی سفرها علاوه بر سیاحتی بودن، زیارتی هم هستند که به اصطلاح در آن‌ها با یک تیر، دو نشان می‌زنیم. هر سفری، قاعدتا همسفرانی دارد که اگر اعضای خانواده باشند، لذت سفر را چند برابر می‌کنند. یکی از مسافرت‌هایی که از کودکی برای ما خاطره‌انگیز و شادی‌آفرین است، سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است. مجید ملامحمدی نویسنده حوزه ادبیات دینی که بیشتر برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد در یکی از جدیدترین کتابهایش با نام «قصه‌های مامان جونی و زیارت»  به موضوع سفر و زیارت پرداخته است.

ملامحمدی داستان‌های این کتاب را در 5 جلد با عناوین؛ « دلتنگ امام رضا(ع)»، «در مهمانی امام رضا(ع)»، «ما گم شده‌ایم!»، «سلام کردن ممنوع!»، « کبوتری که حرف می‌زد» نوشته است. این مجموعه داستانی توسط انتشارات به نشر چاپ و به بازار نشر کشور عرضه شده است. «قصه‌های مامان جونی و زیارت» به تازگی و همزمان با ایام دهه کرامت رضوی به صورت یک مجلد در قطع رقعی و با جلد سخت هم منتشر شده است.
این مجموعه داستان سفر دسته جمعی خانواده‌ای به مشهد برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) است که بعد از مدت‌ها دلتنگی، شرایط برای مشرف شدن آنها فراهم می‌شود.
ماجراهای جالب و خواندنی این کتاب در راه سفر طولانی از تهران به سمت مشهد و در قطار اتفاق می‌افتد. در این مسیر آنها با افراد مختلفی آشنا می‌شوند. در میان اتفاقات داستان در هرجلد کودک یکی از مباحث حوزه زیارت و آداب، ضرورت و اهمیت آن، اطلاعاتی از اماکن زیارتی مسلمانان، حرم‌هایی که خواندن زیارت‌نامه در آنها‌ ممنوع است را فرا می‌گیرد تا علاوه بر شناخت و معرفت نسبت به امام خویش و کسب دستاوردهای معنوی بر کیفیت هرچه بهتر زیارت آنها کمک ‌کند. داستان سفر پر ماجرای این خانواده با رسیدن قطار به مشهد و زیارت خانوادگی آنها در حرم مطهر امام رضا(ع) در جلد آخر به پایان می‌رسد.
به اعتقاد مجید ملامحمدی، نویسندگان محدودی در حوزه ادبیات دینی تمرکز دارند، از همین جهت با توجه به سبقه خانوادگی و فعالیت پدر بزرگوارشان آیت‌ا... محمد محمدی اشتهاردی در حوزه تاریخ‌نگاری اسلام و زندگی اهل بیت(ع) او نیز به صورت جدی در بخش داستان و ادبیات دینی وارد شده و تاکنون نیز آثار متعددی را نوشته و به چاپ رسانده است. «ماه غریب من»، «رضا‌جان خوش آمدی»، «مرغابی‌های مهمان»، «گل نجمه» و «زیارت‌نامه امام‌رضا(ع)» از دیگر آثار امام رضایی است که مجید ملامحمدی نوشته است.

مهسا پایسته - قفسه کتاب