حالا نوبت لاجوردی‌هاست

بردن عقاب‌ها در لهستان؛ برای ثبت در تاریخ

حالا نوبت لاجوردی‌هاست

صدای گزارشگر لهستانی بازی گرفته بود، فریاد می‌کشید و آنچه را که می‌دید باور نمی‌کرد. لهستان و ستاره‌هایش با تمام 15هزار تماشاگری که در سالن برگزاری مسابقه حضور داشتند اسیر هماهنگی تیم ایران شدند. حساب امین اسماعیل‌نژاد هم که دیگر جدا بود. سرویس‌های ویران‌کننده او لهستانی‌ها را نابود کرد و به زانو انداخت. آبشار جادویی‌اش هم که کل جمعیت را انگشت به دهان گذاشت. روی امتیاز 12 بر 2 شگفتی‌ها بیشتر شد و اینجا بود که لحظه تاریخی رقم خورد. کجا و چه زمانی تیم شماره یک رنکینگ جهانی والیبال در یک ست 12 بر 2 عقب می‌افتد؟

در ست پنجم هم میلاد عبادی‌پور با یک ضربه آرام امتیاز ایران را به 15 رساند و تمام. بدون تعصب و جانبداری باید گفت این زیباترین و جذاب‌ترین دیدار والیبال در لیگ ملت‌های 2022 بود. شاید برد 3 بر 2مقابل لهستان تاریخی نباشد اما قطعا آن لحظه‌ که 2 بر 2 تبدیل به 12 بر 2 شد بی‌سابقه، تاریخی و شگفت‌انگیز است. این نتیجه و این بازی و برد برای همیشه در تاریخ می‌ماند. یادمان باشد که بدون ستاره‌ها، بدون معروف و موسوی و اسم و رسم دار هم می‌شود غول‌ها را برد. 

امان از امین
حالا دیگر ایمان آوردیم امین اسماعیل‌نژاد ستاره تراز اول، بزرگ و البته جدید والیبال ماست. آن‌قدر در لیگ‌برتر درخشید تا بالاخره چشم‌های بهروز عطایی را گرفت. او از همان هفته نخست نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد حتی وقتی که ایران بد بازی می‌کرد و بد نتیجه می‌گرفت. سرویس‌های سحرآمیز او نشان داد ستاره بزرگ و نوظهوری در سطح آسیا و جهان به وجود آمده است. عملکرد امین اسماعیل‌نژاد در ست پنجم به تنهایی ساعت‌ها حرف پشت سر خود دارد. او چه بود؟ جادوگر یا ستاره؟ هر چه بود باعث شد فاصله‌ای عجیب و غریب بین امتیازات ایران و لهستان به وجود بیاید و این تاریخی بود. تاریخ ورق خورد. درست در ست پنجم، در خاک لهستان و مقابل 15 هزار تماشاگر و کلی ستاره لهستانی. 

آمار‌، رتبه ‌و عملکرد امین اسماعیل‌نژاد 
تا این لحظه از لیگ ملت‌ها
امتیاز 140(رده دوم برترین‌ها)
آبشار 120(رده نخست برترین‌ها)

ما و ایتالیا
شوک بزرگ و مثبت برتری 3 بر 2 مقابل تیم شماره یک رده‌بندی جهانی والیبال را باید کنار بگذاریم و به مسابقه امروز توجه کنیم، دیدار با ایتالیا. ایتالیایی‌ها میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2022 والیبال هستند و از همین الان حضورشان در این مرحله قطعی است. البته این موضوع اصلا و ابدا چیزی از انگیزه آنها کم نمی‌کند. ایتالیا روز سه‌شنبه بلغارستان را در سه ست متوالی شکست داد؛ آن هم در حالی که ستاره بزرگ خود ایوان زایتسف را در اختیار نداشت. دی‌جورجی سرمربی ایتالیایی‌ها باز هم ترجیح داد از این ستاره سابقا مصدوم خود استفاده نکند اما به نظر می‌رسد او قطعا مقابل شاگردان بهروز عطایی برای بازی امروز به میدان می‌رود.لاجوردی‌پوشان کشور چکمه‌ای در دو هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال شش برد به دست آوردند.