کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

مرگ 6 عضو خانواده در تصادف 
شش عضو یک خانواده در تصادف میان سواری پراید و تریلی در جاده اصفهان - نایین فوت شدند. 
مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمرکشور به ایسنا گفت: شامگاه سه‌شنبه چهارم مرداد امسال تصادف پراید با تریلی و نیوجرسی در جاده اصفهان - نایین محدوده ملا احمد ثانی رخ داد و نیروهای امدادی هلال احمر به آنجا اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد خودروی پراید هنگام حرکت در مسیر بوده که از مسیر اصلی خود خارج و پس از تصادف با نیوجرسی میانه راه وارد لاین مخالف شده و با تریلی تصادف کرده است. سواری پراید کاملا به زیر تریلی رفته بود و نسبت به خارج کردن سرنشینان آن اقدام کردند که معلوم شد 
هر شش نفرآنها که والدین و چهارفرزند خردسال و نوجوان آنها بودند، فوت شدند. 

سگ هار 16نفر را زخمی  کرد 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر از زخمی شدن ۱۶ نفر از اهالی این شهرستان توسط سگ‌هار خبر داد. محمد مهرتک به فارس گفت: طی دو روز گذشته یک سگ هار ۱۶ نفر از اهالی مشگین‌شهر را راهی بیمارستان کرده است. یک نفر از عشایر در ییلاقات، پنج نفر در محله سبزه میدان و ۱۰ شهروند در محلات مختلف شهر مورد حمله این سگ قرار گرفته‌اند. این حیوان پس‌از ساعت‌ها تلاش نیروهای آتش‌نشانی، محیط‌زیست و نیروی انتظامی شهرستان مشگین‌شهر در محله چایپاره از پای درآمد. 

3 کشته در سقوط آسانسور 
سهل‌انگاری در ایمنی آسانسور کارگاهی در خیابان والفجر (صمدو) بندرعباس به فوت سه نفر منجر شد.  به گزارش فارس، این سه نفر هنگام پایین آمدن از طبقات بالای ساختمان، سوار آسانسور کارگاهی بودند که نبود ایمنی سبب سقوط آسانسور کارگاهی شد و هر سه فوت کردند. یکی از کشته‌شدگان، سعید مجاهدی مهندس ناظر پروژه، دیگری سیده الهه بنادری دانشجوی رشته عمران دانشگاه هرمزگان (در حال انجام کارورزی) و یک جوشکار پروژه ساختمانی بود. 

سیلاب در سیستان و بلوچستان قربانی  گرفت
همزمان با شدت بارندگی‌ها و سیلابی شدن معابر و جاده‌ها، سه نفر در سیستان و بلوچستان فوت شدند. 
علیرضا شهرکی، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان به فارس گفت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی آسمان استان نیمه ابری، تا پنجشنبه با تقویت بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان، رگبار و رعد و برق، طی ساعاتی رگبار سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها وطغیان رودخانه‌ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان‌های غربی خواهیم داشت. در جریان این سیلاب تاکنون سه نفر دچار حادثه و فوت شدند که نفرسوم بر اثر برق گرفتگی ناشی از حادثه سیلاب در محل حادثه بود. امدادرسانی همچنان به آسیب‌دیدگان این بلای طبیعی ادامه دارد. خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، انتقال تجهیزات راهسازی و ... به مکان‌های امن، نبود صعود به ارتفاعات، عدم تردد و پارک خودرو‌ها در کنار درختان کهنسال، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، محافظت از محصولات کشاورزی ضروری است. 

بازداشت مردی در آتش‌سوزی ساختمان 
 مردی در ارتباط با وقوع آتش‌سوزی دو مجتمع مسکونی در شهرستان قرچک به دلیل نگهداری گازوئیل در آنجا بازداشت شد. به گزارش مهر، شامگاه سه‌شنبه چهارم مرداد امسال‌، دو مجتمع مسکونی در شهرک گل‌های شهرستان قرچک‌ در شرق استان تهران‌ دچار آتش‌سوزی شد که نیروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی درمحل حاضرشدند. در این حادثه که به دلیل نگهداری غیراستاندارد مقدار زیادی گازوئیل در یکی از واحدهای مسکونی رخ داده بود، شش نفر از ساکنان در حالی مصدوم شدند که سه دستگاه خودرو نیز در آتش سوخت.