عکس

عکس

 کامل الوزیر، وزیر حمل و نقل مصر در یک اتفاق جالب مدیرعامل راه‌آهن این کشور را برکنار کرد. دلیل این برکناری سوءاستفاده مدیر راه‌آهن از جایگاه خود بوده‌است. الوزیر مهم‌ترین دلیل برکناری مدیرخود را انتصابات فامیلی و استخدام برخی خویشاوندان در راه‌آهن عنوان کرده‌ است.

میزان افزایش را نمی‌دانم
با کاهش سرعت اینترنت، سرعت انتقادها از اقدامات وزارت ارتباطات بیشتر شده است؛ اما عیسی زارع‌پور به عنوان متولی این موضوع می‌گوید: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضع‌مان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم. وضعیت کاملا قابل قیاس است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید. این مشکل یکی‌دو روزه نبوده و زیرساخت‌های کشور در بعضی حوزه‌ها 10سال است نوسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

در بورس چه گذشت؟
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش هشت هزار و 104 واحد همراه شد. ارزش بازار ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی به بیش از پنج میلیون و 482 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران بیش از 5/8 میلیارد سهم یا اوراق بهادار در قالب 394 هزار فقره معامله و به ارزش چهار هزار و 327‌میلیارد تومان داد‌و‌ستد کردند. نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر، پالایش نفت تهران و فولاد مبارکه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

سقوط ارز و سکه
درحالی که قیمت طلا و ارز روز گذشته افزایشی شده بود از صبح دیروز بار دیگر روند بازار نزولی و قیمت‌ها با کاهش چشمگیر همراه شد. طی روزهای اخیر قیمت اونس طلا تغییر خاصی نداشته ولی به‌دلیل کاهش چشمگیر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش همراه شده‌است.
هرچقدر خبرهای مذاکرات و جو فضای سیاسی مثبت باشد، روند نزولی در بازار طلا و ارز نیز ادامه خواهد داشت. قیمت سکه نیز احتمالا در این روزها به مرز 13 میلیون تومان برسد. 
حباب سکه دیروز به یک میلیون تومان کاهش یافته است که در روزهای آینده در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها، از میزان حباب سکه نیز کاسته خواهد شد. قیمت سکه طرح جدید 13 میلیون و 600 هزار تومان، سکه طرح قدیم 13 میلیون و 200 هزار تومان، نیم‌سکه 7 میلیون و 700‌هزار تومان، ربع‌سکه 4 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 2 میلیون و 800 هزار تومان  و قیمت دلار نیز در بازار 29400 الی 29500 تومان است.