کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

کلاهبرداری 2 تبهکار حرفه‌ای در پوشش سرمایه‌گذاری
پلیس قم با انتشار عکس بدون پوشش دو کلاهبردار، ‌از شاکیان آنها خواست به اداره آگاهی این استان مراجعه کنند. سردار بهادر اسماعیلی،‌ جانشین پلیس قم در این‌باره اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده پس از‌ شکایت 100 نفر از شهروندان شرکتی به نام «حجیم گستر بهاره» که در کار بسته‌بندی مواد غذایی و عرقیجات است، آغاز شد. شاکیان 10 میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و قرار بود‌ بین‌10 تا 17 درصد سود ماهانه دریافت کنند. دو مدیر این شرکت پس از دریافت پول، ‌با تعطیلی شرکت متواری شده بودند. وی با بیان این‌که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان هر‌کدام دارای پنج و چهار فقره سابقه کیفری هستند، افزود: مخفیگاه یکی از متهمان که اهل آذربایجان‌غربی بود در شیراز و همدستش در تهران شناسایی و کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند. جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که افراد مذکور در شیراز با نام شرکت «ارغوان تبریز» و در تهران با نام «سالم پویان سلوی» نیز شرکت‌های کاغذی تاسیس و از مردم کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: متهمان در مواجهه با شواهد موجود به جرم خود اعتراف و با دستور قضایی مبنی بر انتشار تصویر بدون پوشش این افراد، مال‌باختگان می‌توانند در صورت شناسایی چهره متهمان با شماره تلفن 22821-025 اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قم تماس بگیرند.

تایید جنون قاتل بیمارستان روانی
زن بیمار روانی که هم‌اتاقی‌اش را خفه کرده بود توسط کارشناسان پزشکی‌قانونی مجنون شناخته شده و قرار شد تا روزی که خوب نشده همچنان در بیمارستان روانی بستری باشد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، این زن میانسال که بیمار روانی بود روز بیست‌ویکم فروردین امسال، هم‌اتاقی خود را که زن 65ساله‌ای بود در یکی از بیمارستان‌های روانی پایتخت با دستمال سفیدی خفه کرده و به قتل رساند. متهم در تحقیقات قضایی گفت: در مقابل در ورودی اتاق در حال صحبت با مقتول بودم که او به من گفت: «تو شیطان هستی و من دلم می‌خواهد که در ماه رمضان به بهشت بروم. مرا به بهشت بفرست.» من هم به خواسته خودش خفه‌اش کردم تا به بهشت برود. من به هم‌اتاقی‌ام کمک کردم.  بعد از چهارماه بررسی وضعیت این متهم توسط تیم کارشناسان پزشکی‌قانونی، آنها نظر دادند او در زمان قتل جنون داشته و باید بستری بماند.  محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با مشخص شدن این‌که قاتل مجنون بوده قرار شد او همچنان در مرکز روانی بماند وتحت درمان قرار گیرد. 

دختر 21 ساله زندگی بخشید 
خانواده دختر ۲۱ ساله ملایری که مرگ مغزی شده بود اعضای بدن او را اهدا کردند. عباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر استان همدان به ایسنا گفت: زهرا بختیاری 21 ساله اهل ملایر و دانشجو بود. او چند روز پیش به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده‌اش دو کلیه، کبد‌، قلب و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

تخریب دیوار امامزاده  برای سرقت گنج
سارقان به طمع یافتن گنج، بخشی از دیوار امامزاده روستای گوشه دواریجان بخش سیلاخور دورود لرستان را تخریب کردند. حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به ایرنا گفت: این امامزاده در یکی از روستاهای فاقد سکنه شهرستان دورود بوده که اهالی روستاهای این منطقه با ایجاد سد مروک مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. امامزاده فاقد درآمد بوده و سارقان موفق به سرقت نشده‌اند، آنها که پیش از این نیز در این زمینه سابقه داشته‌اند شناسایی و بزودی دستگیر خواهند شد.