بزرگ‌ترین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین راهی کربلا شد

بزرگ‌ترین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین راهی کربلا شد

اربعین حال‌و‌هوای خودش را دارد. اینجا سن، جنسیت و رنگ پوست مطرح نیست و هر چه هست عشق است و دلدادگی. با نزدیک شدن به اربعین حسینی هر لحظه بر ازدحام زائران افزوده می‌شود و در همین راستا روز گذشته بزرگ‌ترین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین از خراسان رضوی به کربلا اعزام شد. در اصفهان هم به مناسبت اربعین و به منظور ایجاد فضای مناسب برای جاماندگان از این پیاده‌روی بزرگ راه‌اندازی موکب‌های حسینی در دستور کار قرار گرفت.

امیر شوشتری، مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: «کاروان زائران دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین شامل ۶۵۰ دانش‌آموز منتخب بسیجی متوسطه دوم هستند و این سومین مرحله اعزام کاروان زائران دانش‌‌آموز پیاده‌روی اربعین است.»
در اصفهان هم موکب‌های حسینی برای جاماندگان اربعین راه‌اندازی می‌شود. این خبری است که مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اعلام کرده و با بیان این‌که راه‌اندازی موکب‌های حسینی به مناسبت اربعین به منظور ایجاد فضای مناسب برای جاماندگان از این پیاده‌روی بزرگ در دستورکار است، گفته: «برای این امر برنامه‌های مختلفی در دستور‌کار قرار گرفته تا این ایام با شور هر‌چه تمام‌تر و با حضور حداکثری مردم بزرگ داشته شود.»
حجت‌الاسلام مهدی فوقی همچنین به برگزاری نشست و دوره‌های آموزشی برای مبلغ‌های حاضر در راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرده و افزود: آموزش‌های لازم برای تبلیغ خارج از کشور به این افراد ارائه شد.
 ۶۴ گیت فعال در مرز مهران
به منظور سهولت در تردد زائران هم اکنون ۶۴ گیت فعال در مرز مهران طراحی شده و هموطنان می‌توانند از این گیت‌ها عبور کنند اما بنا به اعلام نیروی انتظامی زائران اتباع خارجی نباید به این مرز مراجعه کنند.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا با اشاره به این‌که زائران اتباع خارجی به مرز مهران مراجعه نکنند، گفت: «‌پلیس خدمت‌گزار جمهوری اسلامی ایران صددرصد بستر را آماده کرده تا زائران با آرامش و امنیت کامل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مرزها عبور کنند و به زیارت ابا‌عبدا...الحسین در کربلای معلی ملحق شوند.»
 سردار محمد شرفی ادامه داد: «از مردم شریف ملت ایران می‌خواهیم با توجه به این‌که در میان زائران قطعا سالمندان یا کودکان هستند حتما به موضوع توزیع زمان مناسب حرکت با توجه به وضعیت گرمای حاکم در مرز توجه کنند و زمان مناسبی را برای حرکت انتخاب کنند.»
 وی بیان کرد: «از چند روز پیش تا امروز و هر‌چه جلوتر می‌رویم حجم زائران به مرور افزایش یافته و پلیس گذرنامه از دو گیت فعالیت خود را شروع و هم‌اکنون ۳۰ گیت فعال داریم و آمادگی ارائه خدمات به زائران تا ۶۴ گیت نیز پیش‌بینی شده است.» سردار شرفی با اشاره به موکب‌ها و کامیون‌هایی که در مهران حضور دارند و از پایانه به طرف مرز حرکت می‌کنند، گفت: «در مسیر تردد زائران چند کیلومتری ترافیک داشتیم که با رایزنی‌های و هماهنگی‌های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شده است.»