راه‌اندازی پویش «هر زائر،​ یک پاکبان»  در پیاده‌روی اربعین

راه‌اندازی پویش «هر زائر،​ یک پاکبان» در پیاده‌روی اربعین

اگر در سال‌های گذشته زائر کربلای معلی در ایام اربعین بودید و در این مسیر پیاده‌روی کرده‌اید، حتما در طول مسیر به‌ویژه در دو طرف جاده و همچنین معابر و خیابان‌های شهرهای نجف و کربلا، متوجه انبوه زباله و پسماندهایی شده‌اید که در برخی مناطق حجم‌شان به‌قدری زیاد است که به تپه و دشتی از زباله تبدیل شده و منظری زشت و همچنین مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی از قبیل بوی ناخوشایند، جاری‌شدن شیرابه و تکثیر جانوران موذی چون مگس می‌کند.

این نگرانی، امسال که پیش‌بینی می‌شود جمعیت بیشتری عازم کربلا شوند، زیادتر است‌. به همین دلیل و برای رفع این نگرانی و این‌که عراق با بحران زباله مواجه نشود، پویشی با عنوان «‌هر زائر، یک پاکبان» راه‌اندازی شده است.

این پویش را شهرداری پایتخت به راه انداخته و محمد‌مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آن گفت: این سازمان ضمن آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده  از زائران محترم می‌خواهد که با همراه داشتن کیسه‌های پلاستیکی موجود در منازل خود در طول سفر با جمع‌آوری داوطلبانه پسماندهای رها‌شده در بخشی از مسیر یا معابر، علاوه بر ثواب عزاداری مراسم اربعین، از ثواب نذر زیست‌محیطی جدید نیز بهره‌مند شوند.