میانبرهای آسان برای داشتن روابطی‌خوب

میانبرهای آسان برای داشتن روابطی‌خوب

روابط انسانی، حال آدم را خوب می‌کند مخصوصا اگر دیگران دوستت داشته باشند و تو هم دیگران را. زندگی بدون مسالمت و صلح بی‌معنی است، البته برقرار کردن و پایبند ماندن به صلح و دوستی نیز ساده نیست.

داشتن روابط خوب با دیگران یک مهارت است که اگر نگوییم بخشی از آن ذاتی است حتما بخش بزرگی از آن آموختنی است که با تمرین به‌دست می‌آید.  پس برای این‌که چه در خانه و محل کار و چه در سراسر زندگی همواره حس‌های خوب را تجربه کنیم، لازم است این چند راه ساده اما جادویی را امتحان کنیم.  برای قدم اول باید یاد بگیریم محاسن اطرافیان‌مان را ببینیم و از به‌زبان آوردن‌شان دریغ نکنیم. 
وقتی افراد ببینند که ما قدردان آنها هستیم و نقاط مثبت‌شان را می‌بینیم، قطعا سعی بسیاری می‌کنند تا ذهنیت ما نسبت به خودشان را مخدوش نکنند.  قدم بعدی این است که از ارتباط‌گیری با دیگران فرار نکنیم بلکه مشتاقانه با آنها سلام و احوالپرسی کنیم و این وضعیت را همواره حفظ کنیم و ارتقا دهیم. گام معجزه‌گر بعدی هم این است که هر کاری از دستمان برمی‌آید برای افراد پیرامون‌مان انجام دهیم حتی اگر از نگاه ما آن کار خیلی کوچک و کم‌اهمیت است. گاهی انجام کاری کوچک برای کسی که هیچ انتظاری از ما نداشته به اندازه انجام کاری بزرگ در تحکیم روابط موثر است.