دیدار با «آقای‌نون‌خ» در تهران

سعید آقاخانی قرار است «آقای نون خ» را با ماجراهای جدیدش جلوی دوربین ببرد

دیدار با «آقای‌نون‌خ» در تهران

«آقای نون‌ خ» معرف حضورتان هستند همان آقای نورالدین خانزاده که همراه با دخترانش و مادر همسر فوت شده‌اش زندگی می‌کرد و یک اتفاق باعث ‌شد زندگی‌اش زیر و رو شود و او به‌ناچار برای پیگیری ماجرا به تهران بیاید. او آنجا متوجه می‌شود همسر یکی از دخترانش فرد شایسته‌ای نیست و نمی‌تواند خرج زندگی‌اش را دربیاورد... مردم با قصه‌های آقای نون خ انس گرفته بودند که نوروز98 از شبکه یک پخش شد. مخاطبان فصل دوم از ماجراهای زندگی آقای نورالدین خانزاده سال99 و فصل سوم اتفاقات را سال1400 به تماشا نشستند. قصه‌هایی که هر بار متفاوت و جدید برای مخاطبان بود و از تماشای سریال لذت بردند. حتی نظرسنجی‌های رسانه‌ملی هم نشان داد اکثر مردم از طیف‌های مختلف، بیننده این سریال بودند که سعید آقاخانی برای کارگردانی‌اش سراغ قصه‌های شیرین طنازانه رفته بود. حالا قرار است آقای نون خ باری دیگر مهمان خانه‌های مردم شود و مردم با ماجراهایی دیگر از زندگی نورلدین خانزاده آشنا شوند.

به گزارش جام‌جم، سعید آقاخانی برای ساخت مجموعه تلویزیونی نون‌خ سراغ دیار خودش رفت و در قالب قصه‌ای شیرین نه تنها مخاطبان را پای تلویزیون نشاند، بلکه مردم را با خطه کردنشین ایران آشنا کرد که چه آداب و رسوم‌هایی دارند. حتی او برای ساخت فصل‌های قبلی این مجموعه همراه گروهش راهی روستای پریان از مناطق دینور شهرستان صحنه استان کرمانشاه شد و روزهای بسیاری را در سرمای سخت این منطقه کار کردند تا بتوانند یک سریال تماشایی را تولید و نظر مخاطبان را جلب کنند.
کلید خوردن  نون‌خ4 بعد از ایام صفر
تهیه‌کنندگی این سریال از همان نقطه شروع به عهده مهدی فرجی بود و هنوز هم او نفر اول این مجموعه است و این روزها همراه با سعید آقاخانی مشغول پیش تولید فصل چهارم سریال نون خ است تا بتواند باز هم با تعریف قصه‌های شیرین، مهمان خانه‌ها شوند. او در گفت‌وگویی کوتاه با جام‌جم اعلام کرد می‌خواهد همراه عواملش فصل جدید این مجموعه را بعد از پایان ایام صفر کلید بزند. 
وی همچنین تاکید کرد تصویربرداری از تهران شروع می‌شود و بعد راهی لوکیشن‌های دیگر می‌شوند. مهدی فرجی سال‌ها مدیریت شبکه‌های مختلف سیما را به عهده داشته و حالا در کسوت تهیه‌کننده حضور دارد و از تجربیاتش در این حوزه بهره می‌برد. در زمان مدیریت فرجی در شبکه‌های مختلف سیما، سریال‌های بسیار خوبی شکل گرفت. او پیشتر در گفت‌وگویی با جام‌جم توضیح داده بود تجربه نشان داده سریال‌هایی که بتوانند از ظرفیت‌های فرهنگی کشور و موضوعات مبتلا به جامعه، گستردگی جاذبه‌های جغرافیا، لباس و... بهره ببرند، آثاری ماندگار می‌شوند. سریال تلویزیونی نون خ هم از جذابیت‌های فرهنگی و قومیت کرد بهره می‌برد. او درباره قصه این فصل از مجموعه اطلاعاتی ارائه نکرده و فقط به گفتن این جملات «باز هم می‌خواهند یک قصه شیرین را برای مخاطبان روایت کنند» بسنده کرده‌ است.
مسائل مبتلا‌به جامعه
سعید آقاخانی همچون فصل‌های قبلی علاوه بر کارگردانی، نقش آقای نون خ را به عهده دارد. او در سه فصل از این مجموعه در قالب قصه به موضوعات اجتماعی هم تلنگری زده و با شوخی و طنز به تورم‌ها و گرانی‌ها پرداخته‌است. با توجه به دغدغه‌هایی که آقاخانی دارد، قابل پیش‌بینی است که او باز هم در این فصل از مجموعه به موضوعات اجتماعی جامعه با زبان شیرین طنز بپردازد. یکی از ویژگی‌های قابل تامل آقاخانی این است که شخصیت‌های قصه از حد و مرز خودشان خارج نمی‌شوند و مسیر شوخی‌ها درست پیش می‌رود. او در سه فصل قبلی مجموعه نون خ سعی کرده بود شخصیت‌های سریال، واقعی و ملموس برای مخاطبان باشند و مردم آنها را دوست داشته باشند. ضمن این‌که او با ساخت این مجموعه که حالا به فصل چهارم رسیده، تلاش می‌کند به گونه‌ای قصه را روایت کند که مشکلی پیش نیاید و به کسی برنخورد. همچنین کاظم نوربخش، بازیگر این سریال در گفت‌وگو با یکی از اصحاب رسانه اعلام کرده همه بازیگران آماده و منتظرند تا همین روزها فصل چهارم سریال نون خ را آغاز کنند. بازیگر نقش سلمان در این گفت‌وگو بیان کرد: قرارمان آخر تابستان بود اما هنوز شروع نشده، فکر می‌کنم پروژه همین روزها کلید بخورد چون به ما گفته‌اند آخر شهریور و نهایتا اوایل مهرماه کار شروع می‌شود، بنابراین هیچ کاری قبول نکردیم و آماده‌باش هستیم تا ان‌شاءا... همین روزها کار را شروع کنیم.
وی افزود: همه بازیگران آماده‌باش هستیم و تا جایی که من می‌دانم کسی کار جدیدی قبول نکرده تا فصل چهارم نون خ را شروع کنیم که برای پخش در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ تدارک دیده می‌شود. امیدوارم مردم فصل چهارم را همچون سری‌های قبل دوست داشته باشند. بازیگر نون خ در ادامه به نقش سلمان و اتفاقاتی که در فصل چهارم برای این شخصیت رخ می‌دهد اشاره کرد و گفت: همان‌طور که پیشتر صحبت کردیم برای سلمان اتفاقات جدیدی در نون خ‌۴ می‌افتد که قطعا جذاب‌تر خواهدبود و باید ببینیم. امیدوارم مردم فصل جدید با شخصیت‌های جدید را دوست داشته‌باشند چون نون خ در فصل‌های گذشته ثابت کرد سریال مخاطب پسندی است. نون‌خ۴ برای پخش از شبکه یک سیما تولید می‌شود و نویسندگی این سریال را امیر وفایی عهده‌دار است.

حسن معجونی در مسیر نون خ
حال ممکن این سؤال برای مخاطبان شکل بگیرد که قرار است این بار کدام‌یک از بازیگران فصل‌های قبلی حضور داشته‌باشند و کدام یک از هنرمندان قرار است به این فصل از سریال نون خ اضافه شوند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در کنار آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، پاشا جمالی، شیدا یوسفی، ندا قاسمی، هدیه بازوند، کاظم نوربخش، صهبا شرافتی، سیدعلی صالحی، نسرین مرادی و... از فصل‌های قبلی راهی فصل جدید از این مجموعه می‌شوند. همچنین چندی پیش اعلام شد حسن معجونی هم جزو بازیگران جدیدی است که می‌خواهد در مجموعه نون خ ایفاگر شخصیت خاصی باشد. حسن معجونی که فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی و سرپرست گروه تئاتر لیو است، اولین بار در فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶ بود که پا به عرصه سینما گذاشت. او در سریال‌های مسافران و شمعدونی ایفای نقش کرده‌است و بازی در فصل چهارم نون خ، سومین تجربه بازیگری او در تلویزیون محسوب می‌شود. او جزو بازیگرانی است که همیشه سخت انتخاب و گزیده بازی می‌کند. او در نمایش‌های بسیاری ایفاگر شخصیت‌های متفاوت بوده‌است.

فاطمه عودباشی - گروه رسانه