کوتاه‌ خبر

کوتاه‌ خبر

هک حساب کاربری نماینده مجلس 
حساب کاربری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، هک شد. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری نماینده مردم سقز و بانه به مهر گفت: پرونده‌ای در این باره تشکیل شده و پلیس فتا ضمن هماهنگی با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، اقدامات فنی را درخصوص بررسی دی‌وایس و استخراج ادله دیجیتال مبنی بر چگونگی دسترسی غیرمجاز پیگیری و آغاز کرده است. وی افزود: باتوجه به حوادث اخیر، دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها متأسفانه افزایش یافته و معاندین با استفاده از این دسترسی، اقدام به انتقال پیام‌های مدنظر خود و تهییج و تشویش اذهان عمومی می‌کنند. علاوه‌بر نماینده فوق، شکایاتی از چهره‌های حقیقی، حقوقی، سیاسی و سلبریتی نیز داشته‌ایم که افرادی به حساب آنها دسترسی غیرمجاز پیدا کرده‌اند که در ادامه با هوشیاری آنها و تعامل با پلیس فتا این اقدامات ناکام ماند و دسترسی به خود افراد منتقل شد.

مرگ 2 زن با قرص و مشروبات الکلی
دختر جوان براثر مصرف قرص و زن جوانی بعد از خوردن مشروب در سقوطی مرگبار فوت کردند.  به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر سه‌شنبه سوم آبان امسال پدر و مادر دختر 21ساله‌ای پس از بازگشت به خانه، او را بیهوش در اتاقش یافتند. در تماس با اورژانس برای نجاتش کمک خواستند که نیروهای امدادی به خانه آنها آمده و معلوم شد او فوت کرده است. با توجه به مشکوک بودن مرگ این دختر موضوع به قاضی ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در ادامه ماموران کلانتری قائم تهران به تحقیقات ادامه دادند که مشخص شد او براثر مصرف قرص فوت کرده است. تحقیق از خانواده‌اش نشان می‌داد دخترشان سابقه تشنج داشته و بعد  مشخص شد او خود به زندگی‌اش پایان داده است.  10ساعت بعد از این ماجرا، مرگ زن 35ساله‌ای به بازپرس جنایی اعلام شد. در این پرونده زنی از طبقه چهارم ساختمانی در حوالی پونک تهران به پایین افتاده و فوت کرده بود. ماموران با تحقیق از همسایه‌ها دریافتند او از شوهرش جدا شده و در این آپارتمان تنها زندگی می‌کرده است. زن جوان پس از خوردن مشروب، تعادلش را از دست داده و از طبقه چهارم به حیاط ساختمان سقوط کرده و فوت شده است.  پرونده مرگ این دخترو زن جوان در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.

برق‌گرفتگی مرگبار ماهیگیر 
یک مرد ماهیگیر بر اثر برق‌گرفتگی در بخش سنگر دچار حادثه شد و فوت کرد. سرهنگ محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت به سایت پلیس گفت: فردی در تماس تلفنی با مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ از برق‌گرفتگی در بخش سنگر خبر داد و ماموران به آنجا اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد مردی 47 ساله هنگام ماهیگیری با استفاده از سیم متصل به برق در روستای شهرستان سنگر دچار برق‌گرفتگی شده و فوت کرده است. جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد. 

بخشش ۲ قاتل در زندان 
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از آزادی دو زندانی محکوم به قصاص خبر داد. منصور بیژنی به خبرگزاری صداوسیما گفت: این محکومان به اتهام قتل چهار نفر در شهرستان بهمئی منتظر اجرای حکم قصاص بودند. با پیگیری رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش با خانواده‌های مقتولان، مداخله ریش‌سفیدان و بزرگان طایفه‌های مختلف، خانواده‌های اولیای دم براساس عفو و رأفت اسلامی و به منظور ثبات آرامش در منطقه، رضایت خود را اعلام کردند و به آن دو زندانی زندگی دوباره بخشیدند. 

متلاشی شدن باند فروش نوزادان 
افرادی که با شناسایی خانواده‌های محروم اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کردند، از سوی ماموران پلیس نظرآباد بازداشت شدند. به گزارش خبرنگار جام‌جم، درپی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت دو زن نظرآبادی در زمینه شناسایی خانواده‌های نیازمند دارای نوزاد و خرید فرزند آنها با قیمت ناچیز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان نظرآباد قرار گرفت. ماموران با بررسی‌های میدانی و به‌کارگیری اقدامات پلیسی متوجه شدند افرادی در قالب یک باند سازمان‌یافته خانواده‌های نیازمند دارای نوزاد را شناسایی و پس از خرید کودک آنها، با جعل گواهی بیمارستان، آن را به قیمت بالایی به متقاضیان می‌فروختند. متهمان تحت تعقیب بودند که دو نفر به عنوان رابط خریدار، یک نفر به عنوان جاعل و یک نفر به عنوان سردسته باند شناسایی و در استان‌های البرز و تهران دستگیر شدند. در جریان تحقیقات معلوم شد از ابتدای سال تاکنون این باند اقدام به خرید ۹ نوزاد در سراسرکشور کرده و آنها را در شهر تهران به فروش رسانده‌اند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.