کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

انهدام شرکت هرمی در غرب تهران
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از انهدام یک شرکت هرمی و دستگیری ۹ نفر از اعضای آن خبر داد.
سرهنگ پیمان فتاحی به ایسنا گفت: با دریافت گزارشی از فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در فاز دو شهرک اندیشه در غرب استان تهران، ماموران کلانتری 15 اندیشه تحقیقات را آغاز کردند تا این‌که معلوم شد ماجرا صحت دارد. ماموران چند روز پیش به مخفیگاه آنها اعزام شدند و 9 نفر از اعضای این گروه را که به کلاهبرداری اقدام می‌کردند، شناسایی و بازداشت کردند. مقدار زیادی اقلام تبلیغاتی از محل فعالیت متهمان که یک خانه مسکونی بود، کشف شد. 

قتل مردی در پی اختلاف مالی 
مردی که در پی اختلاف مالی مرتکب قتل شده بود بازداشت شد. 
سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی به سایت پلیس، گفت‌: مردی به نام علی چند روز پیش در یکی از روستاهای اطراف ارومیه، ناپدید شد. با شکایت خانواده‌اش و آغاز تحقیقات برای یافتن او، ماموران به مردی در پرونده مشکوک شدند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد. ماموران از او یک قبضه سلاح جنگی کشف کردند. متهم اعتراف کرد که علی را با شلیک گلوله و انگیزه اختلاف مالی کشته است. 

مرگ خاموش 6 نفر در خانه 
شش نفر در یک خانه در اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت شدند. 
به گزارش ایلنا، شامگاه چهارشنبه هجدهم آبان امسال طی تماس فردی با اورژانس، یک مورد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در شهرستان اردبیل به سامانه 115 اورژانس گزارش شد. نیروهای امدادی به آنجا اعزام شدند و مشاهده کردند که دو کودک، دو مرد و دو زن قبل از رسیدن آمبولانس در خانه فوت شده بودند. بررسی‌های اولیه نیروهای امدادی در محل نشان می‌داد آنها بر اثر گازگرفتگی فوت شدند. 

بخشش دایی قاتل بعد از 19 سال
مردی که 19سال قبل به اتهام قتل داماد خانواده‌شان محکوم به قصاص شده بود، از سوی فرزندان خواهرش بخشیده شد. 
به گزارش روابط‌عمومی دادگستری استان گلستان حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان دراین باره گفت‌: مردجوانی سال 82 در جریان درگیری و مشاجره لفظی با شوهر‌خواهر خود، او را به قتل رساند. بعد از دستگیری و محاکمه، او حکم قصاص گرفت. مرد کشته شده دو کودک داشت و به همین علت اجرای حکم قصاص تا زمان رسیدن به سن بلوغ این کودکان به تعویق افتاده بود.
وی افزود:  این در حالی بود که سال گذشته فرزندان مقتول با مراجعه به دادگستری مراوه تپه درخواست اجرای حکم را ارائه کردند و به این ترتیب پس از انجام تشریفات قانونی، قصاص در نوبت اجرا قرار گرفت.
رئیس‌کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: با تلاش رئیس حوزه قضایی مراوه تپه، همزمان تلاش‌ها برای رایزنی با اولیای دم آغاز شد و با پادرمیانی امام جمعه اهل سنت شهرستان اعضای شورای حل اختلاف و جمعی از ریش‌سفیدان منطقه، فرزندان مقتول رضایت دادند و از اجرای حکم قصاص دایی خود منصرف شدند. این مرد حالا بعد از 19 سال به‌زودی آزاد خواهد شد. 

پایان زندگی بعد از قتل همسر 
مردی در پی اختلاف خانوادگی همسرش را با شلیک گلوله کشت، پدر او را زخمی و در ادامه به زندگی‌اش پایان داد. 
سرهنگ عسگر عیسایی، فرمانده انتظامی شهرستان سلسله استان لرستان به سایت پلیس، گفت: زنی به‌دلیل اختلاف با شوهرش قهرکرده و به خانه پدری خود در روستای دکاموند بخش مرکزی رفته بود. حوالی ساعت ۲۰چهارشنبه هجدهم آبان امسال، داماد خشمگین به خانه پدرزنش رفت و با آنها درگیر شد. 
وی افزود: داماد خانواده که مسلح به کلت بود ابتدا پدرزن خود را با شلیک گلوله زخمی کرد. بعد همسر خود را به قتل رساند و سپس به خود شلیک کرده و فوت شد. قاتل و همسر کشته شده او حدود 40ساله بوده و یک فرزند خردسال‌ داشتند. همچنین حال عمومی تنها فرد زخمی این حادثه رضایتبخش بوده و در بیمارستان تحت درمان است. با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد.