قتل مردشکارچی به دست محیط‌بان

قتل مردشکارچی به دست محیط‌بان

مرد محیط‌بان در یکی از روستاهای رابر مرد شکارچی را با شلیک گلوله به قتل رساند.

حسین آقاملایی، فرماندار رابر استان کرمان به ایرنا گفت: فردی با شلیک از سلاح محیط‌بان محیط‌زیست در روستای عشق‌آباد در محدوده دهستان اسکر شهرستان رابر به قتل رسید. قاتل با حضور نیروهای نظامی دستگیر و اکنون در بازداشت قرار دارد و قاضی پرونده همان شب وقوع قتل بازجویی را آغاز کرده و پرونده در جریان است. 
همچنین منصور بلاغی اینالو، رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر در این باره گفت: ساعت18عصر هجدهم آبان امسال در محدوده روستای عشق‌آباد، یک مرد 36‌ساله بر اثر اصابت گلوله مامور محیط‌زیست کشته شد. چهار نفر شکارچی پس از شکار یک گراز در مسیر برگشت از شکار با محیط‌بانان اداره محیط‌زیست رابر مواجه می‌شوند که یکی از شکارچیان به قتل می‌رسد.
وی با بیان این‌که برای شکارچیان و محیط‌بانان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: در ارتباط با این پرونده در حال حاضر دو محیط‌بان دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.
باتوجه به این‌که جرم ارتکابی توسط ماموران محیط‌بانی صورت گرفته، رسیدگی به بزه مذکور در صلاحیت دادسرای نظامی است و پرونده با صدور قرار نبود صلاحیت توسط دادگاه عمومی رابر به دادسرای نظامی کرمان ارسال شده‌ است.