جایگاه برند ایران

پرسه

جایگاه برند ایران

کشورها سعی می‌کنند، تصویر بیرونی که از ملت و دولت‌شان دیده می‌شود را بهبود بخشند و آن تصویر را به برند تبدیل کنند تا از خوب بودن این تصویر بیرونی برای جذب و نگه داشتن نیروی انسانی ماهر و جلوگیری از خروج سرمایه‌های مالی و انسانی استفاده کنند،‌ چراکه تصویر و برند یک کشور می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک کشور اولا در نگهداشت سرمایه‌های انسانی و ثانیا در جذب سرمایه‌های مالی و انسانی از کشورهای دیگر شود.

برای این امر، شاخص‌هایی هم وجود دارد اما برند کشور ایران در جهان چگونه است؟ مهم‌تر این‌که ایران برای نشان دادن برند خود فارغ از شاخص‌های معمول باید با رسانه‌های معاند هم ستیز کند.

موسس داعش کیست؟

در میانه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارشان با خانواده‌ شهدای حرم مطهر شاهچراغ، ایشان فرمودند: «داعش را چه کسی به وجود آورد؟ این موجود خطرناک را چه کسی تولید کرد؟» این سؤال مهمی است که حالا پس از گذشت همه این سال‌ها، پاسخش برای هر مخاطب منصفی آشکار شده است. مؤسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس هم چند سال پیش اعلام کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و عربستان سعودی راه را برای ایجاد داعش هموار کردند. دو کشوری که حالا در ظاهر مخالفان جریان‌های تندرو هستند اما در پشت پرده حمایت‌های بی‌دریغی در رابطه با تقویت این گروه تروریستی انجام دادند.