رهایی قاتلان خشن از چوبه‌دار

رهایی قاتلان خشن از چوبه‌دار

پنج مرد که زنی را مقابل چشمان دختر پنج‌ساله‌اش به قتل رسانده بودند، با پرداخت دیه از قصاص رها شدند.

گزارش خبرنگار جام جم، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و با کشف جسد خونین زنی در یک باغ در شهریار آغاز شد. صاحب باغ با مشاهده جسد این زن و دختر خردسالش که در کنار آن گریه می‌کرد، موضوع را به پلیس گزارش کرد.
دختر پنج ساله مقتول در تحقیقات به ماموران گفت: «چند مرد با سنگ به سر مادرم زده و او را کشتند.»
بررسی‌ها نشان داد این زن معتاد بوده و خانواده‌اش شناسایی نشدند. به همین علت دخترش تحویل بهزیستی شد. با بررسی تماس‌های این زن مشخص شد او با چند مرد در تماس بوده که یکی از آنها به نام ساسان ۴۴ساله آخرین بار با او تماس گرفته بود.
ساسان دستگیر شد و در تحقیقات به ارتکاب این قتل با همدستی چهار دوستش اعتراف کرد و گفت: «مدتی بود سپیده را می‌شناختم و می‌دانستم معتاد است و مشکل مالی دارد. یک روز او را به باغ دعوت کردم . همراه دخترش به آنجا آمد. همراه چهار دوستم با او ارتباط برقرار کردیم. از ما پول خواست که درگیر شده و او را با چوب و سنگ کشتیم. من از ترس فرار کردم.
با این اعتراف، چهار همدستش هم دستگیر شدند و به جنایت وحشیانه خود اعتراف کردند. به دلیل شناسایی نشدن خانواده زن جوان، رئیس قوه قضاییه از طرف دختر مقتول درخواست دیه را مطرح کرد. پنج متهم، دیه را پرداختند  و به‌زودی از جنبه عمومی جرم در شعبه۱۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.