کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

ربودن پدر با نقشه پسر 
مرد جوان برای این‌که مشکلات مالی‌اش را حل کند به کمک دوستش نقشه ربودن و اخاذی از پدرش را به‌اجرا گذاشت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهمن امسال مردی میانسال با حضور در نزد بازپرس کشیک دادسرای جنایی تهران از مرد آدمربایی شکایت کرد. پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت: به خانه‌ام در تهران بازمی‌گشتم که مردی صدایم زد و بعد از گفت‌و‌گوهایی اعلام کرد نیکوکار است و چون شنیده پسرم دچار مشکلات مالی شده، می‌خواهد به او کمک کند. اعتمادم را جلب کرد و برای ادامه گفت‌و‌گو، مرا سوار خودرویش کرده و به خانه‌ای برد. او مرا در اتاقی انداخت و هشت ساعت محبوس کرد. رمز کارت‌هایم را گرفت و موجودی آن را خالی کرد، بعد مرا از خانه بیرون برده و رها کرد و بعد از تهدیدم متواری شد .در ادامه متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: پسر شاکی دوستم بود و مشکلات مالی داشت، چون پدرش به او پول نمی‌داد، نقشه ربودن و اخاذی از او را طراحی و به کمک من اجرا کرد. من نیز پول را به حساب پسرش واریز کردم. با اعتراف وی، پسر شاکی هم بازداشت شد و اعتراف کرد که چون پدرش به او پول نمی‌داده، این آدمربایی را به قصد اخاذی اجرا کرده تا بتواند با آن پول، بدهی‌هایش را بپردازد .

 پسر معتادتنها مظنون در مرگ پدر 
مرد جوان معتاد به عنوان تنها مظنون در قتل پدرش بازداشت شد و تحقیقات پلیسی ‌از وی ادامه دارد‌.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، صبح دوشنبه دهم بهمن ماموران کلانتری خزانه تهران از مرگ مشکوک مردی 65 ساله در یک خانه قدیمی باخبر شدند. ماموران همزمان با حضورشان در آنجا مشاهده کردند که خانه به‌هم ریخته و پر از ضایعات است و جسد آن مرد در اتاق خواب افتاده است. آثار بستن طناب روی دست و پای او و کبودی و ضربه چاقو روی گردنش وجود داشت. ماموران در ادامه آثار رد خون را روی پتو و فرش اتاق یافتند. موضوع این قتل به وحید ناصری‌، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش و تحقیقات پلیس جنایی در این رابطه آغاز شد‌. ماموران از پسر مرد مقتول تحقیق کردند که گفت‌: برادرم در تصادف فوت کرده و والدینم چند سال قبل جدا شدند. من با مادرم در کرج زندگی می‌کردم. یک هفته قبل برای سرکشی نزد پدرم آمدم. تریاک مصرف می‌کنم و آن شب با پدرم قلیان کشیدیم و خوابیدیم‌. او در اتاقش خوابید. صبح که شد من برای انجام کاری بیرون رفتم و وقتی بازگشتم جسد پدرم را یافتم. همچنین آثار کبودی ناشی از ضرب و جرح روی گردن پسر مقتول وجود داشت که شک پلیس را به او بیشتر کرد‌. همچنین پزشکی قانونی اعلام کرده بود که یک شبانه روز از مرگ آن مرد گذشته است. همین سرنخ کافی بود که پلیس احتمال دهد مرد جوان پدرش را کشته و قصد انتقال جسد را داشته که موفق نشده است. او به عنوان مظنون پرونده بازداشت و تحقیقات از او دراداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد. 

کاشت درخت؛ مجازات نوجوان
نوجوانی به دلیل رانندگی بدون گواهینامه به کاشت درخت در بلوار شهرستان حمیدیه از سوی قاضی دادگاه محکوم شد.
به گزارش فارس، یاسر فرج‌وند، دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو، شهرستان حمیدیه حکم جالبی برای یک نوجوان صادر کرد.در این حکم نوجوانی که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی با موتورسیکلت کرده بود، باتوجه به نظریه «اصل درگیرسازی شهروندان در تصمیمات حاکمیتی» و به‌منظور تقویت مشارکت و مسئولیت‌های اجتماعی شهروندان، این نوجوان به خریداری سه اصله نهال برهان گلی و کاشت آن در بلوار اصلی شهرستان حمیدیه محکوم شد.

آسیب 10 خانه با انفجار
اختلاف خانوادگی باعث شد مردی به عمد باعث انفجار خانه شود و در پی آن به 10 باب خانه هم خسارت وارد شود.
سامان محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب استان آذربایجان غربی به تسنیم گفت: حادثه انفجار گاز بامداد دوشنبه در یک ساختمان سه‌طبقه در کوی سهند میاندوآب رخ داد که به کسی آسیب جانی وارد نشد.علت این حادثه عمدی بوده و با بریدن شیلنگ‌های گاز شهری رخ داده است. شدت این انفجار به‌حدی بود که به 10 منزل مسکونی در نزدیکی محل حادثه نیز خسارت وارد شده است.این گزارش حاکی است، این حادثه به‌علت اختلاف خانوادگی اتفاق افتاده و در پی آن فرزند خانواده شیلنگ گاز را برید و خانه را که خالی از سکنه بود، ترک کرد.