رکورد زنی تورم در اسپانیا

رکورد زنی تورم در اسپانیا

اداره آمار اسپانیا در گزارش اولیه خود اعلام کرد، تورم سالانه در اسپانیا در ژانویه به 5.8درصد رسید و خط نزولی پنج ماهه را شکست و بالاتر از 5.7درصد ثبت شده در دسامبر ۲۰۲۲ بود. با این حال بر‌اساس آمار ماهانه این رقم در ژانویه 0.3درصد کاهش یافت. در همین حال، قیمت‌های مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی و انرژی 7.5درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و نرخ ماهانه 0.2 درصد کاهش یافت.

ترکیه میزبان اجلاس گاز طبیعی
فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه گفت این کشور 14و15 فوریه میزبان یک اجلاس گازی خواهد بود که صادرکنندگان و واردکنندگان گاز طبیعی را گردهم می‌آورد. وی گفت: «ما عرضه‌کنندگان گاز طبیعی در خاورمیانه، مدیترانه، دریای خزر و آسیای میانه را با مصرف‌کنندگان گاز در اروپا دور هم جمع می‌کنیم.»

کاهش فروش گوشی‌های چینی
شرکت کانالیس Canalys که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند و در سنگاپور مستقر است، روز سه‌شنبه اعلام کرد فروش گوشی‌های هوشمند چین در سال 2022 کاهش یافته و برای اولین‌بار از سال 2013 به زیر 300 میلیون دستگاه رسیده است.

آمار
در آخرین آمار منتشر شده از سوی گمرک، بیش از ۴۳ میلیارد دلار انواع کالاهای غیر‌نفتی به ۱۴۵ کشور صادر شده که چین با سهمی حدود ۲۸ درصد، بزرگ‌ترین مشتری و خریدار این محصولات به‌شمار می‌رود.