هدف‌گذاری تجاری ایران و ارمنستان

میز خبر

هدف‌گذاری تجاری ایران و ارمنستان

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نارک میکرتچیان، وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با اشاره به هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری در توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان گفت: ارتباطات دوستانه‌ای میان دو ملت ایران و ارمنستان بر اساس ارزش‌های انسان‌دوستانه و آرمان‌های مقدس انسانی و الهی برقرار است.

کشف لیتیوم در ایران
ابراهیم‌علی مولابیگی، مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف نخستین ذخیره لیتیوم در کشور خبر داد و گفت: کشف این ذخیره در استان همدان نویدبخش کشف ذخایر دیگری در این استان خواهد بود.

افزایش مصرف گاز
محمدرضا جولایی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود روند مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری تا ۲۰اسفند بر مدار ۵۰۰ میلیون مترمکعب باقی بماند، گفت: مصرف گاز بخش خانگی و تجاری(درهفتم اسفندماه) ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است و این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته است. 

 بدون تیتر
محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پرواز ایرلاین‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند.

 در پی تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم برای مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی، به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت دلار در روزهای آتی ادامه داشته باشد.

 مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید آنچه در ماجرای عضویت هنرمندان در اتاق بازرگانی شکل گرفته، قطعا اشکالات مختلفی دارد و با ورود هیات نظارت، امکان رای‌دادن آنها در انتخابات سلب شده است.

 یک واردکننده و توزیع‌کننده مواد اولیه کیف و کفش با بیان این که برخی ماشین‌آلاتی که در حال حاضر در ایران استفاده می‌شود، ۲۵ تا ۴۷ سال عمر دارند، در حالی که متوسط استفاده آنها در دنیا پنج سال است، گفت: بعد از چند ماه پیگیری برای واردات ماشین‌آلات دست دوم برای کفش این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

 مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که عرضه گوشت گرم گوساله داخلی به صورت چهارتکه در میادین تهران و صنوف منتخب تهران آغاز شده است.

 حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را در مورد حواشی مطرح‌شده در مورد طرح مولدسازی ارائه کرد و گفت: چگونه شایعات را تکذیب کنیم که مردم باور کنند؟ اطلاعات شفاف مولدسازی در سامانه‌ ثبت شده و هر انتقال مالکیتی حتی به اندازه یک ریال از دولت به غیردولت روی تابلوی شفاف بازار رقابتی می‌رود که همه بتوانند مشارکت کنند.

 نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که در سال گذشته بیش از ۴۱ هزار فقره بازرسی درباره اتباع بیگانه غیرمجاز و کارفرمایان متخلف صورت گرفته و استان‌های اصفهان و تهران، بیشترین میزان بازرسی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
​​​​​​​
 طبق شرایط جدید عرضه خودرو در بورس کالا، باید خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن شود.