هشدار جدی صندوق بین‌المللی پول 

جهان‌نما

هشدار جدی صندوق بین‌المللی پول 

صندوق بین‌المللی پول نسبت به تشدید بی‌ثباتی اجتماعی در خاورمیانه هشدار داد و اعلام کرد که نـرخ بالای بیکاری مزمن، به‌ویژه در میان جوانان، تهدیدی بزرگ برای ثبات اجتماعی منطقه است.

این نهاد پولی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس خواست که به حمایت مالی خود از کشورهای بی‌ثبات ادامه دهند. بر‌اساس گزارش این صندوق، کشورهای عربی خلیج‌فارس در طول پنج سال گذشته، 54 میلیارد دلار برای حمایت از کشورهای منطقه اختصاص داده‌اند. این مبلغ صرف کاهش بدهی و حمایت از امنیت غذایی کشورهای منطقه، به‌ویژه کشورهای کم‌درآمد، شکننده و آسیب‌دیده از درگیری در منطقه شده است. 

جنگ نفتی آمریکا علیه روسیه 
پس از اعلام روسیه مبنی بر کاهش تولید نیم‌میلیون بشکه در روز یا حدود 5 درصد از ماه آیند ه به تلافی تحریم‌های غرب، دولت آمریکا اعلام کرد که فروش برنامه‌ریزی شده 26 میلیون بشکه نفت‌خام از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را در دست اجرا دارد. فروش این میزان از نفت، حجم ذخایر استراتژیک آمریکا را به حدود 345 میلیون بشکه کاهش خواهد داد. شایان توجه است که دولت بایدن طی سال گذشته با هدف مهار افزایش قیمت سوخت، 180 میلیون بشکه نفت‌خام از ذخایر استراتژیک را به فروش رساندکه بی‌سابقه به شمار می‌رفت. 

آمار
براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، برای نیل به هدف به صفر رساندن تولید کربن تا 2050، حدود 60درصد از خودروهای فروخته شده تا سال 2030 را باید خودروهای الکتریکی تشکیل دهد