ضربه وزارت اطلاعات به ۲۳شبکه اخلالگر بازار ارز

ضربه وزارت اطلاعات به ۲۳شبکه اخلالگر بازار ارز

۷۱نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳گروه و تعدادی شبکه‌ سازمان‌یافته، شناسایی و دستگیر شدند.

با اقدامات گسترده‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج)،71نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب 23 گروه و تعدادی شبکه‌ سازمان‌یافته، شناسایی و دستگیر شدند.عوامل این شبکه‌ها با انجام فعالیت‌های غیرقانونی و اقدامات مجرمانه‌ گوناگون در استان‌های کردستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، البرز، مازندران، ایلام و کرمان، به بی‌ثباتی بازار ارز، ایجاد نوسانات غیرعادی قیمتی و هدر رفت منابع ارزی کشور دامن می‌زدند.

از جمله شبکه‌های شناسایی شده عبارتند از:
1-
 با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته، 14 گروه اخلالگر ارزی متشکل از افراد و صرافان غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کردند، شناسایی و در این راستا 23 نفر با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند و بیش از یکصد نفر احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

2-
 شش شبکه موسوم به معاملات فردایی و فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و 31 نفر از عناصر اصلی آنها که از طریق تاسیس چند اتاق معاملاتی ارز و طلا در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به انجام معاملات غیرقانونی، قیمت‌گذاری جعلی و قاچاق حرفه‌ای ارز می‌کردند، دستگیر و به مرجع محترم قضایی تحویل شدند.

3-
 متهمان اصلی یک شبکه بزرگ ارز دیجیتال که به انواع تخلفات از جمله خرید و فروش غیرقانونی ارز باندهای قمار و غیره مشغول بودند، در تور اطلاعاتی قرار گرفته و عوامل آن بازداشت شدند.

4-
 شبکه‌ دیگر متشکل از دلالان ارزی بود که با سوءاستفاده از بخشنامه‌ بانک‌مرکزی برای توزیع ارز مسافرتی و سهمیه‌ای به متقاضیان، مبادرت به شناسایی افراد دارای گذرنامه و جمع‌آوری ارز مسافرتی کرده و ارزهای تخصیصی را پس از جمع‌آوری، از طریق سرشبکه اصلی به یکی از کشورهای همجوار منتقل می‌کردند. تمامی عوامل این شبکه بازداشت شدند.

5-
 با رصدهای اطلاعاتی به عمل آمده، ادمین یکی از موثرترین گروه‌ها و کانال‌های قیمت‌گذار شناسایی، دستگیر و کانال مذکور نیز تعطیل شد. در پایان به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که وزارت اطلاعات ضمن رصد اطلاعاتی فضای اقتصادی و بازار ارز کشور، قاطعانه با عوامل اقدامات مجرمانه و اخلالگرانِ مؤثر بر نوسانات ارزی و اقتصادی کشور برخورد کرده و خواهدکرد.

لزوم دفاع قوی و عملیات مقتدرانه آفندی در جنگ نرم
امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای عملیات بزرگ بیت‌المقدس، گفت: این روزها مصادف است با آغاز این عملیات غرورآفرین که نتایج و دستاوردهای بسیار ارزشمندی به همراه داشت و همچون برگ زرینی در تاریخ افتخارات ایران اسلامی ثبت و ضبط شده و هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرده شود.
​​​​​​​وی تصریح کرد: برای این‌که ارتشی قوی و بازدارنده داشته باشیم، قطعا باید ارتقای معنویت فرماندهان و کارکنان یکی از اولویت‌های ما باشد و الحمدلله این روند در سطح ستاد ارتش با اقدامات متنوع، گسترده و اثربخش فرهنگی به‌خوبی پیگیری می‌شود.امیر دریادار سیاری با بیان این‌که ستاد ارتش در همه ابعاد به‌ویژه بعد معنویت باید الگو باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد، گفت: به یاری خداوند بستر کار فرهنگی و ظرفیت‌های لازم در ستاد ارتش وجود دارد و همان‌گونه که درسال گذشته شاهد رشد محسوس فعالیت‌های اثربخش فرهنگی بودیم در سال جدید نیز امیدواریم این روند در همه سطوح با قدرت ادامه یابد، چراکه ارتقای معنویت و بصیرت در توانمندی‌های دفاعی ما بسیار اثرگذار است.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جهاد تبیین در جنگ شناختی، عنوان کرد: استعمار فرانو با سلطه رسانه‌ای بدون لشکرکشی نظامی و فقط از طریق تسلط بر مغزها تلاش می‌کند به اهداف شومش برسد، ولی ما می‌توانیم با داشته‌های ارزشمندی که داریم به‌ویژه مبانی دینی و اعتقادی خود در برابر هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمن بایستیم و با اقدامات اثربخش فرهنگی و جهاد تبیین در این جنگ شناختی پیروز میدان نبرد شویم.
امیر دریادار سیاری تاکید کرد: در حالی که امروز دشمن با عملیات روانی و سلطه رسانه‌ای سعی در تغییر باورها و اعتقادات نسل جوان ما دارد، مسئولان و فعالان فرهنگی در جبهه جنگ نرم هم باید قوی دفاع کنند و هم باید مقتدرانه حمله کرده و عملیات آفندی انجام دهند.