آینده بهتر اقتصاد ایران در 2023

آینده بهتر اقتصاد ایران در 2023

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرد که اقتصاد ایران در سال 2023 با وجود تحریم، 2 درصد رشد می‌کند.

به گزارش صندوق، ایران تورم و نقدینگی خود را کنترل می‌کند و صادرات نفت را افزایش می‌دهد. در این گزارش با بررسی 12شاخص کلان تاکید شده است که میزان صادرات نفت ایران دو برابر می‌شود. بر پایه این گزارش، دسترسی ایران به ذخایر مبادلات خارجی به 23 میلیارد دلار می‌رسد. از بین 12 شاخص مهم ایران در هفت شاخص وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت. 

خسارت 600 میلیاردی به صنعت تراشه 
آوریل هاینز، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: هرگونه تهاجمی از سوی چین به تایوان که موجب توقف تولید تراشه‌های شرکت صنایع نیم‌‌رسانای تایوان شود، در چند سال اول، سالانه بین ۶۰۰ میلیارد تا یک تریلیون دلار خسارت خواهد داشت. هاینز گفت که تراشه‌های نیمه‌هادی پیشرفته‌ای که تایوان تولید می‌کند در 90 درصد از دستگاه‌های الکترونیکی سراسر جهان استفاده می‌شود. تسلط بی‌رقیب این شرکت ۴۳۷ میلیارد دلاری بر تراشه‌های پیشرفته به این معنی است که حتی اگر نتواند محصولات خود را به چین بفروشد ولی به‌هر حال همچنان مشتریان زیادی دارد. 

آمار
سقف بدهی ناخالص آمریکا 31.4هزار میلیارد دلار برابر 117درصد از تولید ناخالص داخلی است. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد: دولت تمامی ذخایر مالی خود را تمام کرده و ترفند دیگری باقی نمانده است.