خودتان را دوست داشته باشید

خودتان را دوست داشته باشید

خود مراقبتی یا مراقبت از خود یعنی وقف توجه و تلاش برای ارتقا، حفظ شادی و رفاه خودمان. ما باید بدانیم که انسان هستیم و البته عیوبی نیز داریم و کمال مطلق از آن خداست.

ما بیش از هر زمان دیگری عبارات «عشق به خود» و «مراقبت از خود» را می‌شنویم. این مفاهیم ممکن است برای برخی بدیهی باشد اما بسیاری به‌دنبال این هستند که دقیقا بدانند عشق به خود و مراقبت از خود چگونه است. بسیاری از ما صدا‌های درونی خشن، انتقادی و قضاوت زود را از مکان یا فردی که زندگی ما با آنها تلاقی کرده است به ارث برده‌ایم.  گاهی اوقات این تصور آن‌قدر قوی است که شما انتقاد بیش از حد از خود را به‌عنوان صدای درونی‌تان می‌پذیرید.
اگر تمایل به انتقاد و سختگیری نسبت به خود دارید و به خودتان اجازه اشتباه نمی‌دهید یا اگر اشتباه می‌کنید، خود را مستحق سرزنش می‌دانید، دست بردارید! این یک خودآزاری همیشگی است. درعوض، وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، روایت چیز‌هایی را که درباره خودتان و اشتباه‌تان می‌گویید، تغییر دهید. باید بدانیم که انسان هستیم و هر انسانی عیب‌هایی دارد و کمال مطلق فقط برای خداست. اشتباه کردن از ارزش و شایستگی شما نمی‌کاهد بلکه از شما انسان می‌سازد. به خودتان اجازه دهید در حالی که اشتباه می‌کنید، انسان باشید.