کاهش واردات نفت از ونزوئلا

کاهش واردات نفت از ونزوئلا

برنامه‌های شورون برای افزایش صادرات نفت از ونزوئلا در پی ناتوانی این کشور تحت تحریم آمریکای جنوبی برای تامین هزینه لایروبی یک ورودی اصلی صادرات نفت با مشکل مواجه شده است.

شورون امیدوار بود صادرات نفت از ونزوئلا را افزایش دهد اما برای انجام این کار، دریاچه ماراکایبو باید لایروبی شود. بر‌اساس نامه‌ای که ونزوئلا به شرکت کشتی‌سازی هلندی رویال آی‌اچ‌سی ارسال و به محدودیت مالی اشاره کرده است، ونزوئلا تجهیزات ضروری برای انجام لایروبی را خریداری نخواهد کرد. شورون هزینه بررسی میزان رسوب انباشته شده در کف دریاچه را پرداخت کرد اما اگر این شرکت می‌خواهد صادرات خود را افزایش دهد، ممکن است مجبور شود هزینه لایروبی را هم پرداخت کند.

کوچک شدن اقتصاد آلمان
اداره آمار فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد که سفارش‌های صنعتی آلمان در ماه مارس به میزان قابل‌توجهی افول کرد و نسبت به ماه قبل 10.7درصد کاهش یافت. نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، کاهش 2.2درصدی را اعلام کرده است. این بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از سال ۲۰۲۰ و اوج همه‌گیری کووید-۱۹ است. بخش تولید خودرو تأثیر زیادی بر نتیجه داشت، به‌طوری‌که سفارش‌های دریافتی نسبت به ماه قبل 47.4 درصد کاهش یافت.

آمار
اداره آمار فدرال این کشور در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم سالانه سوئیس در ماه آوریل به 2.6درصد رسیده است.