رفیق‌کشی با ادعای مهدورالدمی

رفیق‌کشی با ادعای مهدورالدمی

پسر جوان که با ادعای مهدورالدمی‌، دوستش را کشت و جسدش را به آتش کشید، پس از نقص دیوان عالی کشور به حکم تبرئه‌اش از قصاص‌، دوباره محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از نهم خرداد 97 و با گزارش ناپدید شدن پسر 24‌ساله‌ای به نام کیوان آغاز شد. پدر کیوان وقتی غیبت او طولانی شد به پلیس آگاهی رفت و شکایتی را مطرح کرد.  با بررسی این شکایت، مشخص شد کیوان آخرین بار با دوستش آرش قرار داشت که آرش 25 ساله دستگیر شد و در تحقیقات اعتراف کرد؛ پس از قتل دوستش‌، جسد او را به آتش کشیده است. بقایای جسد را هم در چاله‌ای در حوالی فرودگاه امام خمینی دفن کرده است. 
آرش با تکمیل تحقیقات در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد‌. در ابتدای این جلسه‌، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: « در این پرونده‌، آرش متهم به قتل، جنایت بر میت و سرقت اموال مقتول است‌.» در ادامه اولیای دم کیوان برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. 
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به آرش از او خواست از خود دفاع کند. مرد جوان هم در تشریح انگیزه‌اش از قتل گفت: « ما همکلاسی بودیم و به خانه هم رفت و آمد داشتیم. یک روز مجبور شدم در خانه آنها به حمام بروم‌. او مخفیانه از من فیلم و عکس گرفت‌. بعد پیشنهاد رابطه شیطانی داد. مقاومت کردم که تهدید کرد اگر تن به خواسته‌اش ندهم عکس و فیلم‌هایی که از من دارد را منتشر می‌کند. برای حفظ آبروی خودم و خانواده‌ام مجبور شدم در برابر خواسته‌اش تسلیم شوم اما او دست‌بردار نبود و هر بار با تهدید به انتشار عکس و فیلم‌ها مرا مجبور به خواسته‌اش می‌کرد. او حتی یکی از دوستانم به نام فریدون را هم مورد آزار و اذیت قرار داده بود.»
متهم به قتل ادامه داد: «آخرین بار به دیدنش رفتم و داخل ماشین از او خواستم دست از سرم بردارد اما قبول نکرد. با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم‌. وقتی دستش را مقابل صورتش گرفت، با چاقو ضربه‌ای به او زدم که باعث مرگش شد. به سمت فرودگاه امام رفتم و جسد را آتش زدم و بقایای آن را در گودالی دفن کردم. او مهدورالدم بود.» در ادامه رسیدگی به این پرونده‌، فریدون به عنوان مطلع در دادگاه حاضر شد و شهادت داد که مقتول او را هم مورد آزار و اذیت قرار داده است.
قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و دفاعیات متهم‌، وارد شور شدند و او را معاف از قصاص و پرداخت دیه به سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم کردند. آرش به دلیل جنایت بر میت هم به پرداخت یک‌دهم دیه کامل و 31 ضربه شلاق محکوم شد. 
این رای به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور با ایراداتی این حکم را شکستند و خواستند درباره مراودات مالی متهم و مقتول تحقیق شود. پرونده به دادگاه ارسال شد تا آرش دوباره محاکمه شود. این در حالی بود که بررسی‌ها نشانی از مراوده مالی که بتواند انگیزه قتل باشد‌، نداشته‌ است. 
در این جلسه مادر مقتول رضایت داد اما پدر کیوان همچنان حکم قصاص خواست. آرش در این جلسه با تکرار حرف‌های قبلی خود گفت: «باور کنید از وضعی که برایم ایجاد شده بود ، خسته شده بودم و می‌خواستم کیوان دست از سرم بردارد. او مدام من و خانواده‌ام را تهدید می‌کرد. او مهدورالدم بود و باید کشته می‌شد. » پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.