تل‌آویو زیر آتش مقاومت

تل‌آویو زیر آتش مقاومت

درگیری رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین دومین روز خود را پشت‌سر گذاشت و گروه‌های مقاومت با حملات راکتی خود، نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله قرار دادند؛ حملاتی که دامنه آن به تل‌آویو هم رسیده است. در سوی مقابل نیز رژیم غاصب صهیونیستی از ظهر دیروز دور جدیدی از حملات را علیه گروه‌های مقاومت آغاز کرد.

این درگیری‌ها از بامداد سه‌شنبه با حمله جنگنده‌های صهیونیستی به غزه آغاز شد. تجاوزی که ۱۵شهید و بیش از ۲۰زخمی برجای گذاشته است. جهاد شاکر الغنام، خلیل البهتینی و طارق محمد عزالدین سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی از جمله شهدای تجاوز تل‌آویو به نوار غزه بودند.
رسانه‌های فلسطینی ظهر دیروز از آغاز موج جدید حملات هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن چند نقطه در آن خبر دادند.بر اساس این گزارش، ابتدا صدای انفجاری در مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه شنیده شد و ارتش صهیونیستی ادعا کرد مقرهای متعلق به جنبش جهاد اسلامی را بمباران کرده است.لحظاتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ارتش در حال حمله به راکت‌اندازهای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه است.بنا بر این گزارش، پیش از آغاز دور جدید حملات هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه، مقامات صهیونیست از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خواستند که فورا خود را به پناهگاه‌های ساخته شده برسانند و تا اطلاع ثانوی در آنجا بمانند.
     
پاسخ پشیمان‌کننده
در همین حال منابع خبری اعلام کردند که مقاومت فلسطین حملات راکتی خود را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه آغاز کرده و با پرتاب بیش از ۱۰۰راکت در ساعت به تل‌آویو رسیده‌اند. اتاق مشترک عملیات مقاومت فلسطین اعلام کرد این حملات، آغاز پاسخی پشیمان‌کننده است.
خبرگزاری یونیوز به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد: پاسخ مقاومت در چارچوب رویارویی مستمر با تروریست‌های اشغالگر و در چارچوب دفاع مشروع است. اجماع، هماهنگی و حمایت سیاسی کامل فلسطینی‌ها برای این پاسخ وجود دارد که نشان‌دهنده موضع اصلی فلسطین است.
منابع فلسطینی اعلام کردند که حملات راکتی مقاومت فلسطین به عسقلان و سدیروت با ده‌ها راکت ادامه دارد و حتی به تل‌آویو رسیده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد برخی مزارع کشاورزی اطراف تل‌آویو آتش‌گرفته و صهیونیست‌ها درباره خسارات گسترده دیگر نگرانند. خبرنگار شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴» از شنیده شدن صدای انفجار بر فراز تل‌آویو و رهگیری راکت‌های شلیک‌شده از غزه خبر داد. بسیاری از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نظیر وزیر ارتباطات، همانند سایر شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند. رسانه‌های بین‌المللی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد ساکنان تل‌آویو و سایر شهرک‌نشینان اشغالی از خانه‌ها، ساحل دریا و مراکز شهرها به سوی پناهگاه‌ فرار می‌کنند. داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: این پاسخ ما به جنایت ترور فرماندهان جهادی و در چارچوب مقابله با تجاوز اشغالگران است. هماهنگی مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر، پیامی به آنهاست که بدانند در پیش‌بینی و اهداف شکست خورده‌اند. مسئولیت تشدید تنش‌ها، فقط به عهده دولت اشغالگر و ارتش آن است.
   
 آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی
شبکه المیادین در این باره گزارش داد: راکت‌های جدیدی از نوار غزه به سوی صهیونیست‌ها پرتاب شده و آژیرهای خطر در شهرک‌های سدیروت، شاعر هنگیف و عسقلان به صدا درآمد. 
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که آژیرهای خطر در اسدود، حومه آن، نتیفوت و در بیش از۳۰ کیلومتری مرز با غزه به صدا درآمده‌اند. تمام مناطق صهیونیست‌نشین از جنوب تل‌آویو تا مرز غزه تحت حملات راکتی مقاومت قرار دارد.
شبکه۱۴ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک راکت به خانه‌ای در سدیروت اصابت کرده است. رسانه‌های عبری ساعتی بعد گزارش دادند که بسیاری از این راکت‌های مقاومت به ساختمان‌ها و اماکن شهری برخورد کرده‌اند.
رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های خود اعلام کردند: تاکنون صدها راکت به سمت شهرک‌های اطراف غزه شلیک شده که سامانه گنبد آهنین فقط چند راکت را رهگیری کرده است. 
این رسانه‌ها در ادامه گزارش‌های خود اذعان کردند: پس از ۳۶ساعت انتظار، رگبار راکتی فلسطینی‌ها آغاز شده و راکت‌هایش به اهدافی در سدیروت تا عسقلان اصابت کرده ‌است.