همكاری تازه دنیرو و پاچینو

«گوچی» 2 بازیگر كلاسیك را با هم همراه می‌كند

همكاری تازه دنیرو و پاچینو

ریدلی اسكات برای فیلم تازه‌اش، یك‌بار دیگر رابرت دنیرو و آل پاچینو را در مقابل هم قرار می‌دهد. این درام شرح‌حال‌گونه اجتماعی با نام موقت «گوچی» جلوی دوربین می‌رود و زمان اكران عمومی، این نام تغییر خواهد كرد. همان‌طور كه از نام فیلم پیداست، داستان آن درباره خاندان گوچی از چهره‌های جنجالی دنیای مد است. اسكات این روزها سرگرم مذاكرات جداگانه با دنیرو و پاچینو است و اظهار امیدواری كرده كه هر دوی آنها به دعوت او پاسخ مثبت بدهند. اهل فن می‌گویند به احتمال بسیار زیاد، هر دو بازیگر دعوت اسكات را قبول خواهند كرد. این در حالی است كه اسكات قبل از این لیدی گاگا را برای بازی در نقش پاتریشیا گوچی انتخاب كرده است.
پاتریشیا گوچی، همسر سابق ماریزیو گوچی، نوه گوچیو گوچی مؤسس بزرگ دنیای طراحی و مد بود. این خانم طراحی ترور خودش در مقابل دفتر كارش را در سال 1995 سازماندهی كرد، اما توسط پلیس دستگیر و به 18 سال زندان محكوم شد. پاتریشیا گوچی سال 2018 از زندان آزاد شد. ماریزیو در حالی كه دو فرزند دختر از پاتریشیا داشت، او را ترك و با زن دیگری ازدواج كرد. با آن كه پاتریشیا از یك تومور مغزی رنج می‌برد، دخترانش او را به‌خاطر اقداماتش سرزنش كردند.
در حالی كه اطلاع چندانی از داستان فیلم در دست نیست، كسی نمی‌داند دنیرو و پاچینو در این درام جنجالی در نقش كدام‌یك از شخصیت‌های واقعی ظاهر خواهند شد. نزدیكان اسكات و دو بازیگر هم در این رابطه سكوت كرده و بر رمزوراز ماجرا افزوده‌اند! فیلمنامه اقتباسی گوچی را روبرتو بنتیوگنا براساس داستان كتاب پرخواننده سارا گای فوردن نوشته است. این كتاب با نام «خانه گوچی: داستانی لطیف از جنایت، افتخار و حرص»، توانست میلیون‌ها كتابخوان در سراسر جهان را جذب ماجراهای خود كند.
ریدلی اسكات قصد دارد كلید فیلمبرداری درام تازه‌اش را اوایل سال آینده میلادی بزند. به گفته نزدیكان فیلمساز، او قصد دارد اول درام پرتنش تاریخی «آخرین دوئل» را با بازی مت دیمون و بن افلك بسازد و بعد از آن سراغ پروژه گوچی برود. در همین ارتباط است كه اهل فن می‌گویند بعید می‌دانند اسكات بتواند در زمان تعیین شده كلید فیلمبرداری گوچی را بزند. به باور آنها كار تولید و ساخت آخرین دوئل، حداقل تا اواسط تابستان سال آینده میلادی وقت اسكات را خواهد گرفت. براساس شنیده‌ها، آدام درایور كه سال قبل برای «داستان ازدواج» با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و جراد لتو هم در گوچی بازی خواهد داشت. دنیرو و پاچینو سال قبل در درام گنگستری مارتین اسكورسیزی «ایرلندی» با یكدیگر همبازی بودند. این فیلم را شبكه نتفلیكس تهیه كرد و نمایشی اینترنتی و استریم داشت. این دو هنرمند كهنه‌كار هالیوودی، طی چند دهه اخیر در فیلم‌هایی چون پدرخوانده 2، هیت و قتل موجه با یكدیگر همبازی بوده‌اند. نكته جالب این كه در دو فیلم اول، این دو در هیچ‌یك از صحنه‌های فیلم در مقابل هم ظاهر نشدند. صنعت سینما از دهه 70 میلادی تا به حال، تلاش زیادی داشته تا این دو بازیگر مولف را در فیلم‌های سینمایی در كنار هم  قرار دهد./ هالیوود ریپورتر