برنده مزایده بهره‌برداری از خانه پدری جلال

برنده مزایده بهره‌برداری از خانه پدری جلال


پس از سر و سامان ‌گرفتن خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد، حالا نوبت به بهره‌برداری از خانه پدری آل‌احمد رسیده است. آن‌طور که صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی خبر داده، سیده‌محبوبه کاظمی دولابی به‌عنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار خانه پدری جلال آل‌احمد معرفی شده است.
کاظمی که جامعه هنری او را به عنوان مدیر نگارخانه ترانه‌باران و بنیانگذار حراج باران می‌شناسد، با برنده‌شدن در مزایده صندوق احیا برای مدت معین  به منظور احیا، مرمت و بهره‌برداری از خانه پدری جلال آل‌احمد انتخاب شده است.
 او که حالا مدیر خانه جلال آل‌احمد است، دیروز طی گفت‌وگویی در این‌باره گفته: خاستگاه اصلی فعالیت‌های من از آغاز با محوریت گردشگری هنری بود و در این سال‌ها تلاش کردم هنرهای ایرانی- اسلامی که مهجور واقع شده بودند را در قالب‌های متنوع به متن افکار عمومی بازگردانم. با خواندن خبرهایی بسیار تلخ از وضع نابسامان خانه پدری جلال آل‌احمد، تصمیم گرفتم این ابنیه بااصالت را به همین معنایی که سال‌هاست در پی اشاعه آن هستم، پیوند زنم و آن را به یک سقف باشکوه و آرامش‌بخش برای جامعه هنری‌مان بدل کنم. حالا در حال تهیه مقدمات ترمیم اصولی خانه هستم که متاسفانه آسیب‌های متعدد دیده است.