۵۰۰ روستای محروم سیراب شدند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آیین «باران برکت» اعلام کرد

۵۰۰ روستای محروم سیراب شدند

 با افتتاح صدها پروژه توسط بنیاد برکت، ۵۰۰ روستای محروم کشور دارای آب شرب شدند و برای آبرسانی به ۵۰۰روستای دیگر هم تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آیین «باران برکت» بهره‌برداری از آبرسانی به ۵۰۰روستای کشور گفت: حدود یک‌سال پیش تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کردیم و متعهد شدیم در آبرسانی به ۵۰۰روستای محروم و بی‌آب کشور مشارکت کنیم که با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، بیش از ۵۰۰هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهندشد.
وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۶۱۰میلیاردتومان بوده که ۴۰۰طرح به صورت لوله‌کشی و یکصدطرح به‌صورت آبرسانی سیار صورت گرفته‌است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان‌امام(ره) عنوان کرد: در این سال‌ها مردم کشور درهر نقطه‌ای به مشکل برخوردند و احساس کردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حد توانش ورود کرده و با مدل جهادی و مردمی برای رفع معضل اقدام کرده، چه در بحث واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تأمین امنیت زنجیره‌غذایی و همچنین در این مورد که شامل آبرسانی به روستاها و احیای قنات‌ها در مناطقی است که از این بحران رنج می‌برند.
 تولید 50میلیون دوز واکسن تا شهریور
مخبر در ادامه به تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز اشاره کرد و گفت: همان‌طور که وزیربهداشت اعلام کرد با توجه به موفقیت خیره‌کننده واکسن کوو ایران برکت در مراحل مطالعات بالینی، به‌زودی مجوز تزریق اورژانسی این واکسن صادر خواهدشد و یک میلیون دوز از آن که قبلا در کارخانه شفا فارمد تولید و انبار شده، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی افزود: تا پایان خرداد حداقل سه میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تأکید بر امن و موثر بودن این واکسن عنوان کرد: اولین دوز این واکسن در مرحله تست انسانی به دخترم تزریق شد و خودم هم با افتخار همین واکسن ایرانی را با اطمینان کامل تزریق خواهم‌کرد و همان‌طور که قبلا هم اعلام کردیم به رغم درخواست هفت کشور برای خرید آن، تا زمانی که نیاز مردم داخل کشور تأمین نشود، برنامه‌ای برای صادرات نخواهیم‌داشت.
 مرمت و احیای قنوات
در ادامه این مراسم علیمراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز گفت: امروز بنیاد‌ برکت اسباب یک اتفاق کلیدی را فراهم کرده‌است. با همکاری این بنیاد و به خدمت گرفتن توان مردم، باید قنوات را که یک میراث بزرگ و محصول ابتکار کشاورزان است، حفظ و مرمت کنیم؛ چرا که آن را بهترین مسیر برای حل مشکل و رونق کشاورزی می‌دانیم.
حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آبفای کشور و معاون وزیر نیرو نیز در این مراسم تاکید کرد: در کمتر از یک‌سال به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ورود جهادی بنیاد برکت ۵۰۰هزار نفر در روستاها از آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند که این کار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود ولی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این پروژه‌ها بدون توقف و بروکراسی معمول انجام شد که با توجه به سال کم‌آب و خشکی که در پیش داریم، این پروژه‌ها می‌تواند موجب نجات جان بسیاری از روستاها شود.