درخواست‌ها برای استعفای بن‌سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی

درخواست‌ها برای استعفای بن‌سلمان پس از تحقیر ارتش سعودی

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه جمعه گذشته از انجام عملیات بزرگی در منطقه «جازان» در جنوب عربستان خبر دادند.
به گزارش فارس، تصاویر  و    ویدئوهای منتشر شده از این عملیات، از کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان ارتش سعودی و نیروهای مزدور حکایت داشت و گزارش‌ها حاکی است بیش از ۴۰ مقر به دست نیروهای یمنی افتاد.
اکنون کاربران عربستانی شروع به انتقادهای شدیدی از محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع این کشور کرده‌اند. به نوشته وبسایت ویکی‌لیکس سعودی، کاربران عربستان با هشتگ «#یکفی_عبث_بجنودنا» (تحقیر سربازانمان کافی است) خواستار استعفای فوری بن سلمان و پایان جنگ یمن و نجات جان سربازان سعودی شدند. در عملیات نیروهای یمنی در جازان، ۸۰ نظامی سعودی و سودانی کشته و زخمی شدند و ده‌ها نظامی دیگر در نزدیکی بلندی‌های «الخوبه» در جنوب این منطقه به اسارت درآمدند.
سیف المشهور از کاربران عربستانی نوشته است که نظامیان ارتش سعودی کمترین حقوق و مزایا را در میان ارتشیان جهان دارند و هیچ حمایتی از آنان صورت نمی‌گیرد، در حالی که امکانات دولت سعودی بسیار زیاد است.
او نوشت: «با این حال کسانی که به دور از میادین نبرد هستند، خود را غرق در شهوات کرده و گروه فاسدی هستند که بدون هیچ محدودیتی میلیاردها دلار هزینه می‌کنند و در کاخ‌ها به سر می‌برند و باشگاه [ورزشی] می‌خرند و سربازان را به قتلگاه می‌فرستند». حزب «التجمع الوطنی للاصلاح» بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت سعودی (مستقر در لندن) با صدور اطلاعیه‌ای خواستار پایان هرچه زودتر جنگ یمن  شد و تأکید کرد این جنگ جز خسارت و نابودی برای هر دو کشور عربستان و یمن دستاورد دیگری نداشته و صرفا در جهت اهداف و آرزوهای محمد بن سلمان آغاز شده است.