دستگیری در عوارضی کاشان

تبعه چینی که فیلم دختران ایرانی را منتشر کرده بود، بازداشت شد

دستگیری در عوارضی کاشان

تبعه چینی چهار روز بعد از جنجالی شدن فیلم‌هایش در یوتویوب، با تلاش پلیس و اطلاعات در  عوارضی کاشان شناسایی و دستگیر شد. او با دستور بازپرس دادسرای تهران تحت تعقیب قرار گرفته بود و برای ادامه تحقیقات به دادسرای تهران انتقال یافت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این پرونده با انتشار فیلم‌های مخفی از دختران ایرانی در یوتیوب آغاز شد. انتشاردهنده این فیلم‌ها که تبعه چین بود، مخفیانه از دختران ایرانی که اغلب زیر 20 سال بودند فیلم گرفته و آنها را منتشر کرده بود. تعداد فیلم‌ها به عدد 50 رسیده بود و جوان چینی در این فیلم‌ها از ارتباطش با دختران و دعوت خودش از سوی آنها به شام گفته بود. با انتشار این فیلم‌ها کاربران فضای مجازی به آن واکنش نشان داده و خواستار برخورد دستگاه قضایی با این تبعه چینی شدند. تعدادی از دختران هم به انتشار فیلم‌شان از سوی این فرد اعتراض کردند.
با افزایش اعتراض‌ها جوان چینی فیلم‌ها را حذف و از مردم ایران به خاطر انتشار آنها عذرخواهی کرد. او مدعی بود هدفش از انتشار این فیلم‌ها نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده است.
در ادامه با افزایش واکنش کاربران فضای مجازی به این ماجرا و شکایت دختران، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و شامگاه دوشنبه در عوارضی کاشان شناسایی و دستگیر شد. دادستان کاشان با تایید این خبر گفت: انتشار تصاویر دختران از سوی این تبعه چین واکنش‌های زیادی از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت.
دهقانی با بیان این‌که در این پرونده شاکیان خصوصی هم اقدام به شکایت کرده بودند، ابراز کرد: با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده در دستورکار مقامات قضایی و انتظامی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با اشاره به این‌که این فرد شب گذشته توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در عوارضی کاشان دستگیر شد، تصریح کرد: متهم ضمن تفهیم اتهام بازداشت و با اعمال ماده ۱۲۱ تحت‌الحفظ به تهران منتقل خواهد شد.
پرونده این متهم در دادسرای تهران در حال رسیدگی است و قاضی پرونده بعد از تحقیق از متهم درباره او تصمیم‌گیری خواهد کرد.
سفیر چین در ایران نیز به رفتار تبعه این کشور مبنی بر ارتباط نامتعارف با کاربران ایرانی واکنش نشان داد. وی در توییتی از صدور اطلاعیه‌ای برای اتباع چین در ایران خبر داد که در آن یادآوری شده شهروندان چینی به نظم عمومی محلی و آداب و رسوم ایران احترام بگذارند.
پیشتر سفارت ایران در چین اعلام کرد: «هرچند که کاربر چینی عذرخواهى کرد ولی با پیگیرى سفارت ایران در پکن شبکه اجتماعى Toutiao بلافاصله تمام ویدئوها درباره ادعاهای ارتباطات نامتعارف او در ایران را از این شبکه حذف و حساب کاربری او که بیش از 80هزار فالوئر داشت را مسدود کرد.»