گفت‌وگوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم ایران از قاب ۳۳ شبکه‌ استانی و محلی

گفت‌وگوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم ایران از قاب ۳۳ شبکه‌ استانی و محلی

همزمان با ضبط برنامه‌های استانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این برنامه‌ها از امروز 19‌خرداد ساعت 16و30دقیقه روی آنتن شبکه‌های استانی و محلی صداوسیما می‌رود.
امسال عملیات رسانه‌ای معاونت امور استان‌ها با موضوع انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰و با محوریت شبکه‌های استانی، ابعاد مختلفی به خود گرفت که یکی از مهمترین آنها، ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری در قالب گفت‌وگوی نامزدها با مردم 30 استان است.
ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، از ماه‌ها پیش تشکیل شد و به تبع آن، ستادهای استانی هم در مراکز رسانه ملی شکل گرفتند، ستادهایی که با برگزاری صدها جلسه، سیاست‌های اساسی و خطوط اصلی فعالیت‌های انتخاباتی شبکه‌های استانی را در حوزه‌های مختلف سیما، صدا، خبر، شعر و موسیقی و فضای مجازی، ریل‌گذاری کردند.
210 برنامه انتخاباتی با محوریت 30 استان و 7 کاندیدا
تا پیش از این و در دوره‌های قبلی، برنامه‌های انتخاباتی مراکز بیشتر معطوف به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا بود و در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر به مباحث تبیینی و ضرورت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی پرداخته می‌شد.
امسال اما با توجه به شرایط خاص حاکم بر ایران و دیگر کشورها به دلیل شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات انسانی، کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه گسترده‌ای برای سفرهای استانی و حضور در جمع طرفداران خود ندارند به همین علت و با توجه به لزوم گفت‌وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق ایران زمین، برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن می‌رود.
این اقدام ابتکاری، شامل گفت‌وگوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات است که صدها ساعت برنامه‌ریزی و پشتیبانی را به همراه دارد و علاوه بر این شامل هماهنگی بین ستاد مرکزی معاونت با ۳۰ مرکز استانی و ۳ شبکه محلی آبادان ،کیش و مهاباد است.
هر هفت نامزد ریاست جمهوری امسال طی روزهای مشخص به استودیوی رسانه ملی در تهران مراجعه و برنامه‌های انتخاباتی خود را پیرامون ایده‌ها و طرح‌هایشان برای هر یک از استان‌ها ضبط می‌کنند.
این برنامه‌ها شامل گفت‌وگو پیرامون طرح‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ها و ایده‌های معطوف به شرایط و امکانات هر استان و مباحث مربوط به اقوام  و فرهنگ ها در جای جای  کشور است.
هر نامزد برای 30 استان کشور غیر از تهران به ضبط برنامه ‌پرداخته  که شامل 15 ساعت گفت‌وگو یعنی 30 دقیقه برای مردم هر استان است؛ در حال حاضر بسیاری از این گفت‌وگوها ضبط شده‌ و پخش آنها هم از امروز‌ شروع می‌شود.
قرعه‌کشی حول پخش این برنامه‌ها در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها با حضور نمایندگان نامزدها انجام و جدول برنامه‌های انتخاباتی هفت کاندیدای ریاست جمهوری در سیمای مراکز اعلام شد که به این ترتیب هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای 30 استان کشور خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفت‌وگو با هر یک از کاندیداهاست و مجموع زمان آن به ۶۵۰۰ دقیقه می‌رسد.
این برنامه‌ها طبق قرعه‌کشی که در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها صورت گرفته در روزهای مشخص شده و از 19 خردادماه روی آنتن صدا و سیمای مراکز استانی و سه شبکه محلی می‌رود.